مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

بررسی گم شدن بیمار آلزایمری

بررسی گم شدن بیمار آلزایمری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

حفظ ایمنی بیماران آلزایمری فرد یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مراقبت از بیمار است. گم شدن بیمار آلزایمری یکی از خطرات در کمین آنهاست. برخی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر تمایل به دوری از خانه و یا سرپرست خود را دارند. برای یک پرستار سالمند دانستن نحوه محدود کردن سرگردانی می‌تواند بیمار را از گم شدن حفظ کند. هم‌چنین پرستاران سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر اغلب به خانه‌ها به چشم جدیدی می‌نگرند تا خطرات ایمنی را شناسایی و تصحیح کنند چون ممکن است در این شرایط جدید بعضی چیزهایی که قبلا خطرناک نبوده اند مشکل آفرین شوند. ایجاد یک محیط امن در خانه می‌تواند مانع از بسیاری از موقعیت‌های استرس‌زا و خطرناک شود و مراقبت از بیمار را آسان‌تر کند.

گم شدن بیمار آلزایمری
گم شدن بیمار آلزایمری

گم شدن بیمار آلزایمری

•مطمئن شوید که بیمار نوعی مدرک شناسایی یا دستبند پزشکی همراه خود دارد.
• به‌عنوان پرستار سالمند کارتی که مشخصات وی و اطلاعاتی از بیماری وی را دارد، فراهم کنید تا اگر فرد گم شود و قادر به برقراری ارتباط به اندازه کافی نباشد، کارت شناسایی، دیگران را از وضعیت پزشکی فرد باخبر می‌سازد.
•به همسایگان و مقامات محلی از قبل اطلاع دهید که بیمار پتانسیل گم شدن وجود دارد.
• پرستار سالمند باید یک عکس جدید و یا نوار ویدئویی از فرد مبتلا به آلزایمر را پیش خود نگه دارد تا در صورت گم شدن بیمار بتواند به پلیس کمک کنید.
• پرستار سالمند لازم است تا درها را قفل کند. یک قفل بزرگ برای دستگیره مد نظر بگیرید. اگر شخص قادر به باز کردن قفل به دلیل داشتن کلید آن باشد قفل جدیدی بزنید.
• یک «سیستم اعلام» نصب کنید که با باز شدن در به صدا در آید.
ایمنی خانه
جهت مراقبت از بیمار در منزل، پیشگیری با بررسی ایمنی هر یک از اتاق‌ها آغاز می‌شود. چک‌لیست اتاق به اتاق زیر برای هشدار به شما از خطرات بالقوه و ثبت تغییرات مفید است.
• جهت مراقبت از بیمار به همه پنجره‌ها و درهای خارجی قفل ایمنی نصب کنید، به‌خصوص اگر شخص در معرض سرگردانی قرار دارد. قفل روی درب توالت را برای جلوگیری از آسیب تصادفی شخص به خودش جدا نمایید.
• از دستگیره‌های قفل کودک در کابینت آشپزخانه و هر جا که در آن لوازم تمیز کردن و یا دیگر مواد شیمیایی نگهداری می‌شوند استفاده نمایید.
• داروها را برچسب بزنید و جای آن‌ها را قفل کنید. پرستار سالمند همچنین باید اطمینان حاصل کند که چاقو، فندک، کبریت و سلاح‌ها در جایی امن و خارج از دسترس قرار دارند.
• خانه را از درهم‌وبرهمی حفظ کنید. جهت مراقبت از بیمار فرش‌های پراکنده و هر چیز دیگری که ممکن است منجر به افتادن سالمند شوند را جمع کنید.

پیشنهاد مطالعه: آیا مشکلات حافظه در سالمندان همیشه به معنی بیماری آلزایمر هستند؟
• پرستار سالمند باید مطمئن شود که نورپردازی در داخل و خارج از خانه خوب است.
• جهت مراقبت از بیمار مسائل ایمنی آشپزخانه مانند فراموش کردن شخص از خاموش کردن اجاق‌گاز پس از پخت‌وپز را در نظر بگیرید. یک سوئیچ خودکار بر روی اجاق‌گاز برای جلوگیری از سوختگی با آتش نصب کنید.
• پرستار سالمند باید هر چیزی که می‌تواند باعث خطر در داخل و خارج از خانه شود دور نگه دارد.
• محوطه را با نرده و درب قفل‌شده حفاظت کنید. با استفاده از هشداردهنده در مانند زنگ آویزان از بالای درب و یا دستگاه‌هایی که هنگام در زدن و یا باز شدن در صدا می‌دهند می‌توانید مراقبت از بیمار را تسهیل کنید.

منابع برای مراقبت از سالمند در خانه

ممکن است مراقبت از سالمند برای شما به تنهایی سخت باشد. اگر تشخیص دادید که برای مراقبت از سالمند به کمک های تخصصی نیاز دارید، گزینه های زیادی وجود دارند. مراکز مراقبت از سالمند خدماتی از قبیل کمک پرستاری تخصصی، حمل و نقل و کمک هایی برای وعده غذایی ارائه می دهند.

مرکز پرستاری سلامت اول با اعزام پرستار متخصص در منزل و مراقب حرفه‌ای، بهترین خدمات مراقبتی و پرستاری را به سالمند عزیزتان ارائه کند. کافیست با شماره 1527 و یا 02127630 تماس حاصل کنید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار