مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

بدرفتاری پرستار با سالمند

بد رفتاری پرستار با سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

بد رفتاری پرستار با سالمند را می توان براساس رویه بهبودی و نشانه های جسمانی و روانی فرد در مقایسه با وضعیت سلامتی آن پیش از استخدام پرستار در منزل متوجه شد. به طور کلی از جمله ویژگی های بد رفتاری در مراقبت از سوی پرستار در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغییر فیزیکی و عاطفی سالمند

اگر فعالیت سالمند شما به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده، به طوری که کمتر صحبت می کند و یا کمتر تمایل به تعامل دارد، دلیل آن امکان دارد این موضوع باشد که توسط پرستار سالمند نادیده گرفته شده و کمتر به او توجه می گردد. این موضوع جزو علائم هشدار دهنده بدرفتاری پرستار با سالمند است.

بد رفتاری پرستار با سالمند
بد رفتاری پرستار با سالمند

پاسخ ندادن پرستار سالمند به سوالات شما

اگر که پرستار سالمند به سوالات شما پاسخ نمی‌دهد، یعنی از دادن پاسخ طفره می رود و حاضر نیست که در مورد مسائل مربوط به پرستاری سالمند شما توضیح دهد، این موضوع قطعا یک علامت هشدار است و مشکلی در مراقبت او از سالمند شما در این بین وجود دارد.

برای مثال، اگر از پرستار سالمند خود سوالاتی مانند این که ” مادرم لاغر شده، چه مشکلی پیش آمده؟” و پاسخی که از پرستار سالمند می شنوید این باشد که ” نگران نباشید، در این دوران این مسئله طبیعی است!” و یا “روش من اینگونه است!” مسئله بسیار نگران کننده است.

بد رفتاری پرستار با سالمند
بد رفتاری پرستار با سالمند

پرستار سالمندان بد اخلاق و بی نظم

اگر در زمان بازدید از نحوه مراقبت و نگهداری سالمند مشاهده کردید که سالمند شما بداخلاق و بی نظم است قطعا این مورد جزو نشانه های بد رفتاری پرستار با سالمند است.

پیشنهاد می‌شود: مراقبت از سالمند لجباز در منزل

عدم رضایت سالمند از پرستار خود

سالمند نباید در کنار پرستارش احساس نارضایتی و ناراحتی داشته باشد. حتی اگر سالمند شما به بیماری ها و مشکلات شناختی مبتلا باشد، این مسئله در مورد پرستار سالمند را جدی گرفته و تلاش کنید تا درخواست اعزام پرستار جایگزین کنید. این مشکل می تواند جزو نشانه های بد رفتاری یا بی توجهی در مراقبت پرستار سالمند نسبت به بیمار یا فرد باشد.

اگر سالمند شما در مورد این مسئله چیزی نمی گوید، توجه کنید که زمان ورود پرستار سالمند به اتاق آیا احساس ناخوشایندی یا ناراحتی در سالمند شما دیده می شود؟ این موضوع جزو نشانه های بد رفتاری پرستار با سالمند است.

کم آبی و سوء تغذیه سالمند

رایج ترین نشانه ی بد رفتاری و بی توجهی پرستار با سالمند در مراقبت پرستار سالمند، دهیدراته یا کم آب شدن بدن سالمند است. در واقع امکان دارد که پرستار سالمند یک وعده غذایی فرد را از یاد ببرد. اگر این علامت هشدار دهنده را در کار پرستار بیمار یا سالمند خود مشاهده کردید آن را جدی بگیرید.

تجربه مسمومیت دارویی

سالمند به شکل مکرر به خاطر مصرف بیش از حد دارو و یا عوارض مصرف نا منظم آن پیوسته دچار سردرگمی، بی حالی و خواب آلودگی است.

داشتن احساس بد

در نهایت، به احساسات سالمندتان در مورد پرستار اعتماد کنید. اکثرا این علامت به شکل یک احساس بد نسبت به پرستار سالمند و یا یک موضوع برای یکی از اعضای خانواده ایجاد می شود.

از نشانه های دیگر بد رفتاری پرستار با سالمند در منزل می توان به مواردی همچون سوختگی پوست ناحیه تناسلی به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی سالمند به ویژه سالمندان مبتلا به بی اختیاری ادراری، بی تحرکی و عدم فعالیت بدنی در سالمندی که برای تحرک به کمک مراقب نیاز دارند.

بد رفتاری پرستار با سالمند
بد رفتاری پرستار با سالمند

و روز به روز از کار افتاده تر می شود، بوی بد ناشی از ادرار و مدفوع در محیط اطراف سالمند یا لباس سالمند، تعویض نشدن لباس سالمند برای چند روز متمادی، ناخن و مو بلند و مرتب نشده، نشانه های کبودی، خون مردگی، شکستگی، که ناشی از جابجایی و مراقبت غیر اصولی، کاهش وزن ناگهانی، خشکی لب و دهان، زبان متورم، کاهش حجم ادرار، ابتلا به زخم بستر و یا گسترش آن و عفونی شدن زخم ها به شکل مرتب، سالمند به خاطر مورد تمسخر واقع شدن و نادیده گرفته شدن عصبی، نگران و افسرده شده و گریه های بی دلیل اشاره نمود.

بد رفتاری پرستار با سالمند
بد رفتاری پرستار با سالمند

سخن پایانی

در آخر مطلب باید اضافه کنیم پیشنهاد می شود در صورت نیاز به خدمات پرستاری مانند پرستار کودک، پرستار بیمار، پرستار کودک و غیره به موسسه پرستاری معتبر مراجعه کنید و برحسب نیاز درخواست اعزام پرستار کنید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار