مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

تقویت اعصاب سالمندان

تقویت اعصاب سالمندان سلامت اول

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

ضعف سیستم عصبی یکی از جدی‌ترین تهدیدات اجتماعی قرن حاضر است که می‌تواند عوامل مختلفی را در این ضعف سیستم عصبی به دنبال داشته باشد. در حالی که هیچ تضمینی برای جلوگیری از دست دادن حافظه یا زوال عقل وجود ندارد. اما برخی از فعالیت‌ها می‌توانند به تقویت اعصاب سالمندان کمک کنند تا اوضاع را کنترل کنند. این مشکل وابسته به سن خاصی نمی‌باشد و ممکن است در سنین دیگر افراد با آن مواجه شوند. اما تقویت اعصاب سالمندان کار بسیار مهمی است. زیرا این مشکل می‌تواند هر روز تشدید شود و شرایط نامساعدی ایجاد کند.

روش‌های تقویت اعصاب سالمندان

برای این که تمرکز او را افزایش دهید، همه چیز را در خانه برای او مرتب کنید و سعی کنید سازمان دهید. اگر خانه و کاغذ ها و وسایل  سالمند عزیز شما نامنظم باشد، کارش را فراموش می‌کند. از آنها بخواهید که وظایف، قرارها و سایر رویدادها را در دفترچه یادداشت، تقویم یا برنامه ریز الکترونیکی بنویسند تا دامنه توجه آنها افزایش یابد.

در صورت امکان، هنگام نوشتن، هر قسمت را با صدای بلند تکرار کنید.. شاید خودشان فراموش کنند اما شما می توانید یک لیست از کارهایی که انجام می دهند داشته باشید، این لیست برای مرور کارهایی که به پایان رسانده اند، کمک بسیار زیادی به آن ها می کند. هر کدام از وسایلشان را در جای مخصوصی بگذارید، به طور مثال کیف پول و عینکشان باید جای مخصوص به خودشان را داشته باشند. بهتر است اطلاعات را حفظ کنند و روی آن تمرکز نمایند تا بعدا بهتر بتوانند آن را به یاد داشته باشند.

برای پرستاری سالمند هنگام نیاز به درمان بیماری‌های مزمن و بهره مندی از توصیه‌های پزشک در شرایطی مانند درمان افسردگی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، چاقی و کاهش شنوایی حتما با موسسه پرستاری سلامت اول در تماس باشید.

تأثیر ورزش در تقویت اعصاب سالمندان

اگر می‌خواهید حافظه خوبی داشته باشید، باید هوشیار باشید و بدن خود را سالم نگه دارید. تمرینات زیادی برای سالمندان وجود دارد که حافظه و قدرت مغز را بهبود می‌بخشد. ورزش باعث افزایش میزان اکسیژن در مغز و تحریک تولید مواد شیمیایی مهم در مغز می‌شود. همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب خوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی باعث تقویت اعصاب سالمندان و افزایش قدرت مغز و حافظه در افراد بالای 50 سال می‌شود.

ورزش جریان خون به مغز را بهبود می‌بخشد که عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد. ورزش خوب نورون‌ها را برای تکثیر و تقویت عملکردشان تحریک می‌کند. بر اساس یک مطالعه یک‌ساله، افرادی که ورزش می‌کنند در حال رشد و گسترش مراکز حافظه خود به میزان یک تا دو درصد در سال هستند.

خواب مناسب برای سالمندان

بدن ما زمانی که در حالت خواب است، اطلاعات تازه به دست آمده را بهینه و یکپارچه می‌کنند و در حافظه ذخیره می‌کنند. بزرگسالان برای داشتن بهترین سلامت جسمی و روانی به 7 تا 9 ساعت خواب در شب نیاز دارند. خواب خوب شبانه یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای بهبود حفظ اطلاعات و حافظه انجام دهید. از سوی دیگر، کم خوابی در شب می‌تواند بر توانایی ما در تفکر واضح روز بعد تأثیر بگذارد. کمبود خواب و بیماری آلزایمر در سالمندی با هم مرتبط هستند.

تقویت اعصاب سالمندان

بازی در تقویت اعصاب سالمندان

همان‌طور که عضلات در حین استفاده تقویت می‌شوند، حافظه و مهارت‌های شناختی نیز تقویت می‌شوند. اگر مغز خود را با اطلاعات جدید تحریک نکنیم و به چالش نکشیم، این اندام حیاتی در نهایت از بین خواهد رفت. تحقیقات در مورد انعطاف پذیری مغز نشان می‌دهد که نورون‌ها توسط رویدادها و اطلاعات تحریک می‌شوند. با دادن محرک مناسب به مغز می‌توانید با از دست دادن حافظه مقابله کنید. بازی‌های فکری برای والدین باعث سلامت شناختی و تقویت حافظه می‌شود.

مطالعه برای سالمندان

خواندن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تحریک مغز است. خواندن می‌تواند جالب، لذت بخش و آموزنده باشد و مستلزم پیوند نکات یک داستان و یک روایت در ذهن است. تحقیقات نشان داده است که مطالعه می‌تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند.

یادگیری یک مهارت جدید

این گروه شامل یادگیری نواختن یک آلات موسیقی، نقاشی یا کاردستی است. سالمندان می‌توانند در کلاس هنر آنلاین شرکت کنند و نحوه کار با بوم و آبرنگ را بیاموزند. تحریک روانی برای سلامت مغز و بهبود حافظه مهم است. نکته مهم این است که فعالیتی را پیدا کنید که برای بزرگسالان هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشد.

اگر نگران از دست دادن حافظه عزیزان خود هستید یا متوجه شدید که حافظه آنها در حال بدتر شدن است، با پزشک او صحبت کنید. پزشک یک معاینه فیزیکی برای آزمایش حافظه بزرگسالان و مهارت‌های حل مشکل آنها انجام می‌دهد. البته گاهی نیاز به آزمایشات دیگری نیز هست. تقویت اعصاب سالمندان و درمان آن بستگی به علت از دست دادن حافظه فرد دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص خدمات پرستار در منزل با کارشناسان خبره مجموعه تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار