مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

مشکلات قلبی چیست؟

مشکلات قلبی چیست؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

اصطلاح “بیماری قلبی” بیا مشکلات قلبی به چندین نوع بیماری قلبی اشاره دارد. شایع ترین نوع بیماری قلبی در ایالات متحده بیماری عروق کرونر (CAD) است که بر جریان خون به قلب تأثیر می گذارد.

کاهش جریان خون می تواند باعث حمله قلبی شود. بیماری های قلبی عروقی (CVDs) بر قلب و عروق خونی شما تأثیر می گذارد. تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده حداقل یک نوع بیماری قلبی دارند.

مشکلات قلبی چیست؟
مشکلات قلبی چیست؟

ممکن است برای مدیریت بیماری های قلبی عروقی تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است داروها را تجویز کند. هرچه زودتر بیماری قلبی عروقی را تشخیص دهید، درمان آن آسان تر است.

جهت تسهیل درمان بیمار خود می‌توانید از پرستار بیمار سلامت اول خدمات درمانی دریافت کنید.

علائم مشکلات قلبی چیست؟

گاهی اوقات بیماری قلبی ممکن است “بی صدا” باشد و تا زمانی که فرد علائم یا علائم حمله قلبی، نارسایی قلبی یا آریتمی را تجربه نکند، تشخیص داده نشود. و همچنین علائم میتواند به صورت زیر باشد:

  • حمله قلبی: درد یا ناراحتی قفسه سینه، درد بالای پشت یا گردن، سوء هاضمه، سوزش سر دل، تهوع یا استفراغ، خستگی مفرط، ناراحتی بالای بدن، سرگیجه و تنگی نفس.
  • آریتمی: احساس بال زدن در قفسه سینه (تپش قلب).
  • نارسایی قلبی: تنگی نفس، خستگی یا تورم پاها، مچ پا، ساق پا، شکم یا رگهای گردن.
مشکلات قلبی چیست؟
مشکلات قلبی چیست؟

عوامل خطر مشکلات قلبی چیست؟

فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و سیگار از عوامل اصلی خطر بیماری قلبی هستند. حدود نیمی از مردم در ایالات متحده (47٪) حداقل یکی از این سه عامل خطر را دارند.

چندین شرایط پزشکی دیگر و انتخاب های سبک زندگی نیز می توانند افراد را در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی قرار دهند، از جمله:

  • دیابت
  • اضافه وزن و چاقی
  • رژیم غذایی ناسالم
  • عدم تحرک بدنی
  • مصرف بیش از حد الکل
  • در مورد چگونگی ارتباط بیماری قلبی و اختلالات سلامت روان بیاموزید.

توانبخشی قلبی چگونه است؟

توانبخشی قلبی (توانبخشی) یک برنامه مهم برای افرادی است که پس از حمله قلبی، نارسایی قلبی یا برخی از انواع جراحی قلب بهبود می یابند. توانبخشی قلبی یک برنامه تحت نظارت است که شامل:

فعالیت بدنی

آموزش در مورد زندگی سالم، از جمله تغذیه سالم، مصرف دارو طبق دستور، و راه هایی برای کمک به ترک سیگار ،مشاوره برای یافتن راه هایی برای کاهش استرس و بهبود سلامت روان

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه ناراحتی یا دردی است که در جلوی بدن، بین گردن و بالای شکم احساس می‌کنید. دلایل زیادی برای درد قفسه سینه وجود دارد که ربطی به قلب شما ندارد.

اما درد قفسه سینه همچنان شایع ترین علامت جریان خون ضعیف به قلب یا حمله قلبی است. به این نوع درد قفسه سینه آنژین می گویند.

درد قفسه سینه زمانی رخ می دهد که قلب خون یا اکسیژن کافی دریافت نمی کند. میزان و نوع درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. شدت درد همیشه به شدت مشکل مربوط نمی شود.

تنگی نفس

هنگامی که قلب نمی تواند خون را آنطور که باید پمپاژ کند، خون در سیاهرگ هایی که از ریه ها به قلب می روند، باز می گردد. مایع به ریه ها نشت می کند و باعث تنگی نفس می شود. این یکی از علائم نارسایی قلبی است

گرفتگی رگ

باریک شدن رگ‌های خونی که خون را به سایر قسمت‌های بدن می‌آورند ممکن است به این معنی باشد که شما در معرض خطر بسیار بیشتری برای حمله قلبی هستید. زمانی که کلسترول و سایر مواد چرب (پلاک) روی دیواره رگ‌های شما جمع می‌شوند، ممکن است رخ دهد.

خستگی

خستگی می تواند دلایل زیادی داشته باشد. گاهی اوقات به این معنی است که شما به استراحت بیشتری نیاز دارید. اما احساس خستگی می تواند نشانه مشکل جدی تری باشد.

ضربان قلب سریع یا ناهموار (تپش قلب)

اگر قلب شما نمی تواند خون را نیز پمپاژ کند، ممکن است برای ادامه دادن به آن، تندتر بزند. ممکن است ضربان قلب خود را احساس کنید. ضربان قلب سریع یا ناهموار نیز می تواند نشانه ای از آریتمی باشد. این مشکل در ضربان یا ریتم قلب شماست.

مشکلات قلبی چیست؟
مشکلات قلبی چیست؟

مشکلت  قلبی عروقی چقدر شایع است؟

بیماری قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان و در ایالات متحده است.تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده به نوعی بیماری قلبی عروقی مبتلا هستند.

این بیماری بر افراد در هر سن، جنس، قومیت و سطوح اجتماعی و اقتصادی تأثیر می گذارد. از هر سه زن و افرادی که در بدو تولد زن تعیین شده اند، یک نفر بر اثر بیماری قلبی عروقی می میرد.

شما می‌توانید برای دریافت خدمات پرستاری در منزل با کارشناسان خبره مجموعه سلامت اول تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار