مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

5 نکته مهم هنگام استخدام پرستار سالمند مناسب

بهترین نکات برای استخدام پرستارسالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

سالمندان برای اعضای خانواده بسیار محترم و با ارزش هستند از این رو افراد خانواده همیشه سعی بر این دارند تا بهترین پرستار سالمند را برای او استخدام کنند. همه خانواده ها نگران عزیزان خود هستند و حاضرند هرگونه تلاشی بکنند تا گزندی به آن‌ها نرسد و خدمات درستی دریافت کنند. انتخاب پرستار با تجربه برای سالمند ممکن است کمی حساس باشد به همین دلیل برای استخدام پرستار سالمند باید حتما تحقیقات درستی در این زمینه به‌ عمل آورده و با بررسی چند پرستار سالمند و یا حتی چندین مرکز تأمین پرستار بهترین پرستار سالمند را برای عزیزان خود انتخاب کنیم. در صورتی که تا به حال پرستار سالمند استخدام نکرده اید و تجربه کار با این متخصصین را نداشته اید به احتمال زیاد تردید زیادی در رابط با وظایف و باید ها و نباید های این افراد دارید، بهتر است قبل از شروع به پیدا و استخدام پرستار سالمند، در ابتدا با مسئولیت ها و وظایف پرستاران افراد سالمند آشنایی کامل داشته باشید. در مقاله پرستار سالمند کیست در رابط با این موضوع به طور کامل صحبت کرده ایم.

نکات مهم استخدام پرستار سالمند

رسیدگی به سالمندان اصولی دارد که باید به درستی رعایت شود. یکی از این اصول مناسب بودن کیفیت کار پرستار و شکل کار او با سالمند است. ممکن است پرستاری که برای سالمند دیگری مناسب بوده برای شما مناسب نباشد. این نکته حتما باید مدنظر قرار بگیرد. در کل برای اینکه بتوانیم بهترین پرستار سالمند را باید تحقیقات مفصلی در این زمینه بعمل بیاوریم در ادامه ابتدا به خدماتی که پرستار سالمند در محل ارائه می دهد پرداخته و سپس به نکاتی می پردازیم که برای پیدا کردن بهترین پرستار سالمند موثر هستند:

  • آشنای با انوع خدمات پرستاری از سالمند در منزل
  • خدمات هم صحبتی با سالمند
  • مراقبت از سالمند در منزل
  • پرستاری ازسالمند بیمار

در ادامه به شرح هر یک از خدمات زیر در نگهداری از سالمندان می‌پردازیم.

چگونه بهترین پرستار سالمند را استخدام کنیم
استخدام پرستار سالمند مناسب

انواع خدمات پرستاری در منزل

پرستاری از سالمند در منزل به نگهداری از شخص سالمند محدود نشده و انواع خدمات مانند همدم سالمند، مراقب سالمند در منزل و پرستار سالمند بیمار نیز توسط پرستار سالمند ارائه می شود. بسته به نیازی که سالمند دارد و درخواستی که از طرف وی ارائه می شود این خدمات به او ارائه می شوند.

خدمات همدم سالمند

در این نوع خدمات مراقب سالمند در واقع از لحاظ هم عاطفی و هم روحی از سالمند مراقبت خواهد کرد. پرستار به علایق، روحیات و سلامتی سالمند توجه خواهد کرد. این مسئله می تواند فرصت زیادی در یافتن دوستان جدید در اختیار سالمند قرار بگیرد.

برخی سالمند که تنها زندگی می کنند نیاز شخصی به پرستار ندارند و از عهده امور خود بی می آیند و تنها نیاز به یک همراه دارند. در این مواقع می توان از خدمات پرستار سالمند استفاده کنند.

مراقب سالمند در آشپزی، خرید، ورزش کردن و انجام فعالیت هایی که سالمند به آنها علاقمند است با وی همراهی می کند. برخی از همدم های سالمندانی که زیاد نیاز به مراقبت های تخصصی ندارند افرادی تازه کار هستند که علاوه بر هزینه پایین تر به عنوان یک دوست سالمند عزیز ما را همراهی می نمایند. در مقاله باید و نباید های استخدام پرستار تازه کار به این موضوع پرداخته ایم.

مراقبت از سالمند در منزل

خدمات مراقبت از سالمند در منزل بیشتر مخصوص سالمندانی است که در انجام کارهای روزمره و جابجایی و امور شخصی خود مشکل دارند. سالمندانی که در مدیریت داروها، حمل و نقل و جابجایی، رفتن به حمام و لباس پوشیدن و موارد اینچنینی مشکل دارند از این نوع خدمات استفاده می کنند. شرکت های پرستاری در این مورد تخصص بالایی دارند.

پرستار سالمند بیمار

پرستار سالمند بیمار تخصص بالایی در امور درمانی داشته و برای افرادی که دچار بیماری های پیشرونده و پیشرفته هستند یا در دوران بهبودی بعد از جراحی به سر می برند خدمات مراقبتی و پرستاری ارائه می دهد. در مواقعی که فرد سالمند دچار پیچیدگی های درمانی و بیماری های لاعلاج و سخت است غیر از انتقال به خانه سالمندان این نوع خدمات بهترین روشی است که می توانید طی آن سالمند را در منزل به صورت حرفه ای نگهداری کنید.
نکات مختلفی وجود دارند که برای یافتن بهترین پرستار سالمند باید مد نظر قرار دهید. در ادامه به چند مورد از مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار دهید اشاره می کنیم:

  1. مشخص کردن نیازها و انتظارات
  2. مصاحبه با پرستاران مختلف
  3. تحقیق درباره سوابق پرستار سالمند
  4. توضیحات شفاف به پرستار سالمند مورد نظر
  5. انتخاب بهترین پرستار متناسب با شرایطتان

نیازها و انتظارات از مراقب سالمند

زمانی می خواهیم پرستار برای نگهداری از سالمند انتخاب کنیم باید بدانیم که هر پرستار ممکن است در زمینه خاصی توانمند تر باشد. وقتی میخواهید برای سالمند پرستار انتخاب کنید باید دقیقا بدانید دوست دارید پرستار چه تخصصی را داشته باشد. باید پرستار را بر اساس تخصصی که دارند و مطابقت آن با نیاز های شما مورد بررسی قرار دهید بنابراین اولین قدم این است که بدانید دقیقا چه پرستاری با چه تخصصی نیاز دارید و این نیازمند شناخت کافی از شرایط سالمند است. همه مراقبان طبیعتاً مطابق با خواسته های شما نخواهند بود. باید این واقعیت را بپذیرید و پرستاری انتخاب کنید تا بیشترین تطابق را با خواسته های شما از پرستار سالمند داشته باشند.

مصاحبه با تعداد زیادی پرستار

یکی از تکنیک هایی که برای انتخاب درست پرستار سالمند می توانید استفاده کنید این است که هر چه بیشتر با تعداد بیشتری از پرستاران مصاحبه و صحبت کنید. با این کار متوجه می شوید که کدام پرستار بیشتر برای شما مناسب است. این کار طبعاً می تواند زمان گیر باشد بنابراین بهتر است زمان مناسب برای این کار اختصاص دهید. با این کار می توانید پرستاری مطابق با نیاز های سالمند خود پیدا کرده و با تخصص هایی که پرستاران مختلف دارند آشناتر شوید.
هر چه با افراد بیشتر مصاحبه کنید احتمال اینکه پرستار مناسب تری پیدا کنید بیشتر است. با مصاحبه با تعد زیادی از پرستاران می توانید توانایی های عمومی و تخصصی آنها را تشخیص داده و برای انتخاب اطلاعات بیشتری از پرستاران بیشتری در اختیار خواهید داشت.

در صورتی که زمان کافی برای یافتن و انجام مصاحبه با افراد را در اختیار ندارید یا که از مصاحبه های بی حاصل خسته شده اید می توانید از خدمات پرستار سالمند شرکت پرستاری سلامت اول بهره مند شوید. با استخدام پرستار سالمند در منزل تهران با خیالی راحت از سلامتی و امنیت سالمند خود مطمئن گردید.

تحقیق درباره پرستار سالمند

درک درست از صلاحیت پرستاری که استخدام می کنید اطمینان بیشتری به شما در تصمیمات بعدی تان خواهد داد. تحصیلات، سابقه کار، سن و سایر مدارک تخصصی می تواند مدرکی برای شناسایی یک مراقب با کیفیت باشد. باید حتما به تجربه و سابقه این افراد توجه کنید و در مورد کار ها و سابقه قبلی این افراد پرس و جو کنید.

بهترین کار در این زمینه تامین پرستار از مراکزی است که در مراحل ثبت نام پرستاران تحقیقات مفصلی بعمل آورده و احراز هویت، عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد آنها قبلاً انجام شده است.
معمولاً مراکز و سازمان هایی که پرستار سالمند را برای متقاضیان تامین می کنند از قبل اینگونه مدارک و اسناد را از پرستاری که برای کار اعلام آمادگی کرده است دریافت می کنند.

این مراکز این اطمینان را به شما خواهند داد که افرادی که به عنوان پرستار سالمند ه9 خانه های مردم اعزام می شوند افراد سالمی بوده که تست های مختلف اعتیاد و سو سابقه را پشت سر گذاشته اند و گذشته از این موارد مدارک آموزشی و تحصیلی و سابقه کاری آنها برای مرکز پرستاری محرز شده است.

اهمیت مصاحبه در استخدام پرستار سالمند حرفه ای
ضرورت مصاحبه کامل در استخدام یک پرستار سالمند مناسب

توضیحات شفاف به پرستار سالمند

نکته مهم دیگری که در انتخاب و مصاحبه با پرستار سالمند سعی کنید حتما تمام مواردی که از شخص انتظار دارید و نیازهای خود را کاملا واضح توضیح دهید. این کار باعث می شود نوع و شکل کار کاملا برای پرستار مشخص باشد تا بتواند توانایی های خود را با نیاز های شما مقایسه کند.

این کار باعث می شود تا پرستار در صورت داشتن توان و تخصص برآورده کردن نیازهای سالمند این موضوع را بداند. و اعلام همکاری کند.
با توضیح دادن شکل کاری که انتظار دارید و تدقیق وضعیت سالمند می توانید ارزیابی بهتری از فرد پرستار سالمند بعمل آورید. این کار به شما در انتخاب درست تر پرستار کمک خواهد کرد.

مناسب ترین پرستار

سالمندان در خانواده ها و بر اساس فرهنگ خاص هر خانواده زندگی کرده اند. شرایط یک خانواده ممکن است به شکلی باشد تا بهترین پرستار و مراقب هم برای سالمند مناسب نباشد. توجه کنید فردی را انتخاب کنید تا اختلافات فرهنگی و اخلاقی بین پرستار و سالمند به کمترین حد ممکن برسد.

ممکن است پرستار در فضای فکری و خانوادگی متفاوت و گاهاً متضادی با سالمند رشد یافته باشد در این صورت ممکن است اختلالاتی در زمینه برخوردهای این افراد با سالمند و یا خانواده سالمند پدید بیاید. سعی کنید در هنگام انتخاب پرستار کالا با توجه به شرایط خاص خود و سالمندتان این انتخاب را انجام دهید.

فرایند انتخاب پرستار سالمند استرس زا و زمان بر است. اما اگر با حوصله و دقت نظر معیار ها را مشخص کرده و با تعداد زیادی مراقب و پرستار سالمند مصاحبه کنید بهتر متوجه خواهید شد که پرستار مورد نظر آیا توانایی و کفایت نگهداری از سالمند شما را دارد یا خیر. با مصاحبه مفصل و مطالعه در این زمینه می توانید واجد شرایط بودن پرستار را تعیین کنید و در نهایت بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای سالمند مورد نظر خود انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار