مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل

خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل امروزه به علت مشغله های زیاد و نیز فواصل زمانی زیاد محل زندگی اکنون برای خیلی از افراد ممکن نیست تا خودشان از سالمند عزیزشان در منزل نگهداری و مراقبت کنند . سن سالمندی حساسیت ویژه ای دارد  لذا نیاز به پرستار سالمند در منزل بیش از گذشته مورد نیاز جامعه ما است .

بی شک می توان گفت یکی از دغدغه های خانواده های شاغل ، گزینش یک پرستار سالمند در منزل است و پیدا کردن پرستاری که به تمام امور سالمندی آشنا باشد و نیز تجربه کافی را در نبود اعضای خانواده داشته باشد و مراقب سالمندمان باشد ، با کمی تحقیق و جستجو امکان پذیر است .

خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل
خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل

در ادامه می پردازیم به وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل با داشتن تجربه کافی در این زمینه می تواند بدون مشکل و دغدغه ای نگهداری و مراقبت از سالمند را بر عهده بگیرد . در این صورت اعضای خانواده دیگر نگران تنهایی سالمند خود در منزل نخواهند بود .

معمولا وظایف و خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند براساس شرایط جسمی و روحی سالمند مشخص می گردد . مثل اگر فرد سالمندی خود توانایی انجام امور شخصی را داشته باشد ولی برای فرار از تنهایی و شاید ترسی که دارد نیاز به یک هم صحبت پیدا کند .

مهمترین وظایف پرستار سالمند در منزل عبارتند از

  • استحمام سالمند
  • انجام امور شخص سالمند مثل نظافت و آراستگی سالمند
  • شستن لباس های کثیف
  • انجام امور بهداشت فردی
خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل
خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل

پیگیری و رسیدگی به سلامت جسمی سالمند

  • تشویق و همراهی سالمند به ورزش کردن
  • ماساژ سالمند
  • تزریقات سالمند
  • داروهای سالمند و توجه به زمانبندی داروها
  • چک کردن فشار خون و قند خون
  • تعویض پانسمان
  • همراهی سالمند در انجام تمرینات فیزیوتراپی

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل :

حتما شما نیز بر این باور هستید که ” هیچ جا خونه خود آدم نمیشه ” لذا یکی از مشخصه های بارز و بسیار مفید استخدام پرستار سالمند در منزل این است که سالمند در خانه خود احساس راحتی بیشتر می کند و به اصطلاح از آواره شدن سالمند جلوگیری می شود و همین مساله باعث اعتماد به نفس سالمند شده و سالمند را از مسائل آزار دهنده روحی نجات می دهد .

مراکز زیادی برای نگهداری از سالمند وجود دارد ولی مطمناً و بدون شک او، زندگی و گذراندن زمان خود را با اعضای خانواده و در خانه خود به زندگی در جایی دیگری حتی اگر آن مکان مرفه تر و زیباتر باشد ، ترجیح می دهند .

توجه : خانه سالمندان برای سالمند و خانواده وی نمی تواند جای خانه‌ی سالمند را بگیرد به همین سبب پرستاری از سالمند در منزل باعث تقویت روحیه سالمند می شود .

در مجموع مراقبت و نگهداری از فرد سالمند کاری تخصصی و نیاز به صبر و حوصله دارد . مثلا اگر سالمندی زخم بستر داشته باشد ، در اینجا باید پرستار وی به امور معمول شناخت و انجام شستشو و پانسمان اینگونه زخم ها تخصص و مهارت کافی را داشته باشد .

خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل
خدمات مراقبتی و نگهداری سالمند در منزل

وظایف یک پرستار مراقبتی سالمند در منزل چیست ؟

چنانچه سالمند شما به صورت تنهایی زندگی می کند و در طی ساعات روز کسی نیست تا از ایشان مراقبت نماید . مثلا در اموری مثل دستشویی رفتن ، غذا پختن ، امور شخصی و رسیدگی به نظافت و امور منزل جزو این خدمات قرار می گیرند و پرستار سالمند اعزامی باید این خدمات مراقبتی و نگهداری را برای سالمند انجام دهد .

ویژگی های یک پرستار خوب در منزل

به طبع دوران پیری ، یکی از دوران طبیعی زندیگ هر شخصی است لذا افراد جامعه باید از سالمندان حمایت کنند . پرستار سالمند در منزل وظایفی در نگهداری و مراقبت از سالمند دارد که در ادامه به چند ویژگی پرستار مناسب اشاره شده است :

  • صبور بودن
  • مهربان بودن پرستار سالمند
  • داشتن تجربه و مهارت
  • داشتن دقت و توجه
  • داشتن خلاقیت
  • داشتن رفتار حرفه ای با سالمند و اعضای خانواده

نکات مهم در گزینش و استخدام پرستار سالمند در منزل :

چنانچه به دنبال استخدام پرستار سالمند در منزل هستید باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و حتما پرستار را از نظر حرفه ای و شخصیتی به خوبی بسنجید .

حتما به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید که پرستار سالمندی که می خواهید استخدام کنید باید بتواند رابطه مهربانانه و صمیمی با سالمند برقرار کند و تمام شرایط سالمند را درک کند . وضعیت بیماری سالمند باید بررسی و ارزیابی گردد تا بتواند با توجه به هر مشکلی عکس العمل سریع و درستی داشته باشد .

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار