مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

دستمزد پرستار سالمند، کودک و بیمار را چگونه تعیین کنیم؟

دستمزد پرستار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

دستمزد پرستار، از جمله فاکتورهایی که در انتخاب پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار از سوی خانواده مورد توجه قرار می گیرد.

برای تعیین دستمزد پرستار سالمند، کودک و بیمار در منزل باید به وظایف آن ها آگاه باشیم.

حجم فعالیتی که پرستاران در منزل برای عزیزان ما انجام می دهند می تواند ما را به درک درستی از میزان دستمزد آن ها برساند.

دستمزد پرستار

وظیفه پرستاران سالمند، کودک و بیمار در منزل

پرستاران پرسنلی هستند با تحصیلات اکادمیک و تجربه کاری در بیمارستان که بعضا به صورت اختصاصی و با توجه به مهارت خود به عنوان پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار در منزل فعالیت می کنند.

انجام امور تخصصی مانند: سوندگذاری،پانسمان، تزریقات، دادن دارو، گاواژ، چک علایم حیاتی و… طبق دستور پزشک از جمله فعالیت های حیطه کاری پرستار در منزل است.

وظیفه مراقب سالمند، کودک و بیمار در منزل

در کنار پرستاران، مراقبین نیز می توانند بسیاری از خدمات مربوط به نگهداری از سالمند، نگهداری از کودک و نگهداری از بیمار(home care services) را انجام دهند.

مراقبین در ارائه خدمات خود آموزش دیده اند و می توانند به برخی از دستورات پزشک عمل کنند. اما وظیفه اصلی مراقبین نگهداری، همراهی و کمک به انجام امور روزانه و آموزش است.

عوامل موثر بر میزان دستمزد پرستار و مراقب سالمند، کودک و بیمار

دستمزد پرستاران و مراقبین به دلایل فوق با یکدیگر متقاوت است و بنا به نیاز خانواده و سطح توان مالی آن ها در اختیار سالمندان، کودکان و بیماران قرار می گیرد.

در وهله اول باید نیاز خانواده مشخص شود تا انتخاب نوع خدمت راحت تر صورت گیرد.

دستمزد پرستار سالمند، پرستار بیمار و پرستار کودک به  عوامل دیگری نیز وابسته است.

از جمله این عوامل زمان است.

بسته به شرایط سالمند، کودک و بیمار ممکن است نیاز به حضور مداوم مراقب سالمند، مراقب کودک و یا مراقب بیمار در منزل باشد. در مورد بیماران ترخیص شده پس از جراحی، سالمندان ناتوان، سالمندان مبتلا به آلزایمر، کودکانی که دچار اختلال خواب هستند و سالمندان و بیماران تنها، پرستاری تمام وقت بیشتر مورد نیاز است. به دلیل صرف زمان به صورت تمام وقت در این موارد دستمزد پرستار نیز بیشتر خواهد بود.

در مورد حیطه مراقبت و نگهداری از سالمند، کودک و بیمار که کمک به انجام امور روزمره زندگی و همراهی صورت می گیرد نیز مساله زمان تاثیر گذار است. اگر مراقب به صورت تمام وقت در منزل حضور پیدا کند، دستمزد بیشتری نسبت به کسانی که پاره وقت کار می کنند دریافت خواهد کرد.

دستمزد پرستار

مراقبت تمام وقت مربوط سالمندان سالم تنها، کودکانی که با یکی از والدین زندگی می کنند و همچنین بیماران تنها و یا در کمک به خانواده هایی که توان و وقت انجام امور مراقبتی را ندارند، می باشد.

مراقبت پاره وقت نیز برای سالمندانی است که از نظر جسمی در سطح مطلوبی هستند و می توانند فعالیت های روزانه و خصوصی خود را انجام دهند، در نتیجه برای امور کلی خانه داری نیاز به کمک دارند. و یا سالمندانی که بخشی از روز را تنها هستند و مراقب خانگی دارندنیز میتوانند از خدمات مراقبت در منزل پاره وقت استفاده کنند. در مورد مراقب کودک نیز در موارد که هر دو والدین ساعاتی از شبانه روز در منزل نیستند یا در هنگام حضور در منزل به دلیل مراقبت از کودک فرصت انجام امور منزل را ندارند بهترین گزینه است.

عامل دیگری که می تواند بر میزان دستمزد پرستار و دستمزد مراقب موثر باشد، وجود اختلالات روانی پیشرونده است.

کار با افرادی که به بیماری های ذهنی وشناختی پیش رونده مبتلا هتند به دلیل نیازبه تخصص و مهارت کار این افراد و فرسودگی شغلی ناشی از آن بار مراقبتی بسیاری به مراقب و پرستار وارد می کند و مسلما بر میزان دستمزد پرستار نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تخصص و صرف وقت عوامل مهم تعیین دستمزد پرستار در منزل است.

بهترین روش برای اگاهی از میزان دقیق دستمزد پرستار کسب اطلاعات از مراکز معتبر به کمک کارشناسان مشاور است. در این مراکز کارشناسان مشاور می توانند توصیه های بسیار کاربردی برای صرفه جویی در وقت و هزینه برای شما داشته باشند. آنها با توجه به اطلاعاتی که از شما دریافت می کنند می توانند به صورت دقیق دستمزد پرستار و یا مراقب را برآورد کرده و بهترین سطح خدمات را در اختیار شما قرار دهند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار