مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

مراقبت از سالمند در منزل یا بیمارستان؟

مراقبت

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستاری از سالمند بیمار در منزل برای خانواده و جامعه مزایای زیادی به همراه دارد. بعد از ترخیص از بیمارستان، بیمار تمایل دارد در خانه استراحت کند و دوران نقاهت را بگذراند. این موضوع از سوی سالمندان بیش از سایر افراد مورد استقبال قرار می دهد. این خدمات با توجه به نوع خدمات مورد نیاز، بیماران گزینه های انتخابی متفاوتی در اختیار دارند. مراقبت های شخصی، تهیه وعده های غذایی، و مصرف دارو در خانه کنترل می شود.

مراقبت

خدماتی که توسط مراقبین سالمند در منز ارائه می شوند عبارتند از:

خدمات تسکینی

مربوط به روزهای آخر زندگی با هدف قابل تحمل کردن شرایط این دوره برای بیمار در منزل نیز توسط مراقبین حرفه ای ارائه می شود.

مراقبت از بیماران دارای بیماری های صعب العلاج

مانند انواع سرطان ها، و بیماری هایی که لزوما برای مراقبت نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، می توانند از خدمات مراقبتی در منزل استفاده کنند.

مراقبت از بیماران دارای معلولیت

معلولیت ها می توانند بر اثر تروما و حادثه و یا سکته مغزی ایجاد شده باشند و یا به صورت مادرزادی در فرد وجود داشته باشند. در هر صورت مراقبت از بیماران دارای معلولیت با توجه به نوع معلولیت ان ها قابل حمایت و مراقبت است. این گروه از بیماران در انجام امور شخصی روزانه ، تهیه غذا و نظافت روزانه خود به کمک نیاز دارند که می توانند با کمک مراقبین حرفه ای نیازهای خود را برطرف کنند. در صورتی که علاوه بر مراقبت های متداول فرد در انجام امور درمانی و مراقبت های تخصصی پرستاری و توانبخشی نیز به کمک نیاز داشته باشد می تواند از مراکر مراقبتی در منزل استفاده کنند.

سالمندان نیمه وابسته

گاهی بیمار نیاز به مراقبت های تخصصی درمانی، پرستاری و یا حتی مصرف دارو ندارد اما برای انجام کارهایی مانند تهیه غذا، شست و شو استحمام روزانه، نظافت و … توانایی لازم را ندارد. این گروه از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند اما به دلیل محدودیت های جسمانی نیاز دارند که برخی از امور روزانه را با همراهی یک مراقب انجام دهند تا از به وجود آمدن آسیب ها و حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

مراقبت

نیاز به خدمات توانبخشی در منزل

در صورتی که  بیمار به مراقبت های توانبخشی مانند گفتار درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی احتیاج داشته باشد، دیگر نیازی به جابجایی و رفتن به مراکز توانبخشی نیست. در حال حاضر بیمار می تواند با صرفه جویی در وقت خود انواع خدمات توانبخشی را در منزل دریافت کنند.

وقت استراحت برای مراقب خانوادگی

مراقبین خانوادگی می توانند از این خدمات برای تجدید قوا و استراحت استفاده کنند. در بسیاری از موارد اعضای خانواده و اطرافیان می توانند از بیمار خود مراقبت کنند اما به دلیل طولانی بودن زمان مراقبت، مراقبین دچار خستگی و فرسودگی می شوند. استفاده از خدمات مراقبت از بیمار در منزل برای مدت کوتاه چند روزه و حتی چند ساعته به مراقبین کمک می کند تا به تجدید قوا بپردازند و بتوانند به مراقبت ازخود نیز توجه کنند.

مناسب سازی فضای خانه

بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند اما دچار محدودیت های جسمانی هستند و همچنین با گذشت زمان این محدودیت ها بیشتر می شوند باید در فضای فیزیکی منزل خود تغییراتی ایجاد کند و محیط اطراف خود را مناسب با توانمندی ها و محدودیت های خود اصلاح کنند. مراکز مراقبتی در منزل با اعزام کارشناسان خود به منزل بیمار به ارزیابی محیط خانه می پردازند و با استفاده از تجهیزات مناسب به رفع مشکلات مربوط می پردازند.

مراقبت

کاهش آسیب به سالمند

استفاده از خدمات مراقبت از بیمار در منزل خطر سقوط و بستری در بیمارستان را کاهش می دهد. زیرا مراقب در منزل تمام وقت در کنار سالمند است و نیازهای ویژه سالمند را شناسایی می کند و به راحتی می تواند با کمترین میزان احتمال خطر برای سالمند نیاز های او را برطرف کند.

صرفه جویی در هزینه ها

استفاده از تخت بیمارستان، خدمات تخصصی و مراقبت های پرستاری ویژه هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می کند. اما بیمار با استفاده از خدمات ماقبتی و سایر خدمات پرستاری و درمانی بر اساس برنامه ریزی مناسب می تواند به طور قابل توجهی خدمات دریافتی خود را بالا ببرد و هزینه های خود را کاهش دهد.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار