مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار

نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار :اکثر سالمندان با مشکل بی اختیاری ادرار درگیر هستند. بی اختیاری ادرار می تواند در روند زندگی سالمندان اختلال ایجاد کند. کاهش میزان اعتماد به نفس سالمندان می تواند از تاثیرات منفی مشکل بی اختیاری ادرار در آنها باشد.

بی اختیاری ادرار در افراد سالمند به ویژه خانم ها رایج تر است. بی اختیاری معمولاً قابل درمان یا کنترل نیز می باشد. بنابراین، سالمندان باید با استفاده از روش های درمانی مشکل بی اختیاری ادرار را درمان و کنترل کنند.

بی اختیاری ادرار در سالمندان

بی اختیاری ادراری به معنی این است که فرد بیمار قادر به کنترل ادرار خود ناتوان می باشد. علت بروز بی اختیاری ادرار به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در صورتی که مشکوک به عارضه بی اختیاری ادرار هستید، بهتر است که هر چه زودتر به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. بی اختیاری ادراری مشکلی رایج می باشد و مراجعه ی به موقع به پزشک می تواند درمان بیماری را آسان تر کند.

نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار
نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار

درمان بی اختیاری ادرار در سالمندان

در صورتی که مشکل بی اختیاری ادرار به موقع تشخیص داده شود، درمان آن نیز راحت تر خواهد بود. روشهای درمانی مختلف برای درمان بی اختیاری ادرار وجود دارد. این روشها براساس علت بروز بی اختیاری ادرار مشخص می شوند. معمولاً در مراحل اولیه ی بی اختیاری ادرار از روشهای غیر تهاجمی و ساده و در مراحل پیشرفته تر نیز از روشهای تهاجمی استفاده می شود.

دلایل بروز بی اختیاری ادراری در سالمندان

دلایل مختلفی در بروز عارضه بی اختیاری ادرار نقش دارند. مشکلات مربوط به غده ی پروستات از مهمترین دلایل بی اختیاری ادرار در آقایان محسوب می شود. علاوه بر این، سابقه ی ابتلا به بیماری هایی از قبیل آلزایمر، مشکل قلبی و اِم اِس نیز می تواند زمینه ساز بروز عارضه ی بی اختیاری ادرار باشد.

در خانم های سالمند نیز بی اختیاری ادرار می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. تعداد بارداری، یائسگی، زایمان ها، عفونت ادراری، دیابت، یبوست می تواند از دلایل بروز عارضه بی اختیاری ادرار در خانم ها باشد.

نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار
نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار

استخدام پرستار سالمند

پرستار سالمند دارای مشکل بی اختیاری ادرار می تواند کارهای مختلفی برای بهبود روند مشکل بیمار انجام دهد. به عنوان مثال، پزشک ممکن است که برخی از تمرینات مانند تکنیک کنترل مثانه، تمرینات عضلات لگن و…را برای درمان بی اختیاری ادرار به بیمار توصیه کند. بنابراین، در این صورت پرستار سالمند می تواند به سالمند دارای بی اختیاری ادرار در انجام این تمرینات کمک کند.

انجام به موقع تمرینات می تواند در بهبود عارصه بی اختیاری ادرار نقش موثری داشته باشد. تغییر سبک زندگی سالمندان نیز می تواند به کنترل بی اختیاری ادرار کمک زیادی کند. بنابراین پرستار سالمند می تواند بر رژیم غذایی سالمند نظارت کرده و به درمان بی اختیاری ادرار در سالمند کمک کند. سالمندان به منظور درمان بی اختیاری ادرار باید مصرف کافئین و الکل را به حداقل برسانند.

همچنین، سالمندان باید از مصرف آب مرکبات و نوشیدنی گازدار نیز خودداری کنند. همچنین، مشکل بی اختیاری ادرار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل عدم اعتماد به نفس، منزوی شدن، دلایل افسردگی در سالمندان شود. بنابراین، پرستار سالمند باید به خوبی از این مشکلات آگاه باشد و بتواند با سالمند دارای بی اختیاری ادرار رفتار خوبی داشته باشد. اگر پرستار سالمند بتواند رابطه خوبی با وی ایجاد کند، پروسه ی مراقبت و درمان بهتر صورت می گیرد.

سلامت روان پرستاران سالمند

استخدام پرستار برای سالمند دارای بی اختیاری ادرار

آیا از والدین سالمندان تان مراقبت می کنید و به تازگی دچار مشکل بی اختیاری ادرار شده اند؟ آیا با وجود مشکل بی اختیاری ادرار سالمندان دیگر قادر به نگهداری از آنها نیستید؟ بهترین راه حل، استخدام پرستار سالمند است. پرستار سالمند، فردی است که در زمینه ی رسیدگی به امور سالمندان و نگهداری از آنها تخصص و تجربه ی کافی دارد.

شما می توانید برای استخدام پرستار سالمند سراغ موسسات پرستاری بروید. این موسسات پرستاری انواع خدمات پرستاری را مانند اعزام پرستار به شما ارائه می دهند. پرستاران آموزش دیده در این موسسه پرستاری می توانند به صورت اصولی از سالمند دارای بی اختیاری ادرار مراقبت کنند.

این موسسه پرستاری بهترین خدمات پرستاری را در زمینه نگهداری از سالمند دارای بی اختیاری ادرار به شما عزیزان ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره و ارتباط با موسسه پرستاری می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس بگیرید. پس اگر از سالمند دارای بی اختیاری ادرار در خانه مراقبت می کنید، برای رسیدگی بهتر به سالمند حتماً پرستار در منزل استخدام کنید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار