مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

مراقبت از سالمند به صورت شبانه روزی توسط یک پرستار ماهر می تواند خیال شما را بابت نگهداری از والدین سالمندتان راحت کند. نگهداری سالمند باید توسط فردی دلسوز، باتجربه و کاربلد انجام گیرد. انتخاب یک شخص برای پرستاری و نگهداری از اعضای سالمند خانواده مثل پدر یا مادر مسئله بسیار مهمی است و نحوه انتخاب باید هوشمندانه باشد. شما باید در نظر داشته باشید اگر نگهداری از سالمند به صورت شبانه روزی می‌خواهید به طبع حساسیت در انتخاب خود خیلی بیشتر خواهد شد. زیرا فردی به صورت تمام وقت و همیشگی کنار سالمند شماست و شما از نظر ذهنی و روانی باید اعتماد کامل داشته باشید.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بشنویم از مزایای موسسه پرستاری سلامت اول

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستاران سالمند شبانه روزی در منزل، مراقبت های تمام وقت و 24 ساعته از سالمندان را در منزل ارائه می دهند. این خدمات می تواند برای سالمندانی که نیاز به کمک در انجام فعالیت های روزانه خود دارند بسیار مفید باشد. این خدمات شامل: مراقبت های شخصی، مراقبت های پزشکی، همراهی و انجام امور منزل می باشد. دانستن اینکه پرستار سالمند به صورت شبانه روزی در کنار سالمند شما باشد و مطمئن باشید که عزیزانتان در دستان امن و مطمئنی هستند می تواند به شما آرامش خاطر بدهد.

چرا پرستار سالمند شبانه روزی را از سلامت اول درخواست کنیم؟

شرکت سلامت اول هزینه و تمرکز زیادی را روی سازوکار های کنترل کیفیت و نظارتی خدمات خود صرف کرده است. به همین دلیل از نیرو های مجرب تر و با تجربه تری بهره می برد. فیلتر های گزینشی برای انتخاب و استخدام نیرو های این مرکز نسبتا زیاد و دشوار است. بنابراین پرستاران سلامت اول همواره از شایستگی ها و استاندارد های بیشتری برخوردار هستند. مجموعه سلامت اول از سیاست سود آوری در تعداد بیشتر و نه با قیمت بالاتر استفاده می کند به همین منظور، قیمت خدمات این مجموعه نسبت به سایرین نازل تر است.

پرستاری سالمند شبانه روزی
برای ثبت درخواست مشاوره رایگان خدمات پرستاری، فرم زیر را تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید.
فهرست مطالب

 پرستار سالمند تمام وقت به افراد تعلیم دیده گفته می‌شود که به صورت دائم کارهای روزانه فرد میانسال را انجام داده و از او مراقبت می‌کند. برای استخدام پرستار ۲۴ ساعته سالمند شما دو راه در پیش رو دارید. راه اول گذاشتن آگهی استخدام است که از میان متقاضیان یک نفر را انتخاب کنید. راه دوم این است که از مراکز معتبر نگهداری سالمند کمک بگیرید و از آن ها بخواهید یک نفر را مطابق شرایط شما برایتان بفرستند.

مزایای پرستاری سالمند شبانه روزی

برای مراقبت از سالمندی که تنها زندگی می‌کند و فرد مناسبی برای اینکه ساعات طولانی کنار سالمند باشد در دسترس نیست، گزینه پرستار تمام وقت سالمند بسیار توصیه می‌شود. از جهات متفاوت این کار مفید است که می‌توان به شکل زیر نام برد:

  • عدم نیاز به جابجایی سالمند
  • آرامش روان اطرافیان
  • افزایش کیفیت در مراقبت از فرد میانسال
  • پیشگیری از بستری شدن مداوم
  • جلوگیری از افتادن سالمند
  • کاهش دفعات بستری و چکاپ پی در پی
  • افزایش سلامت جسمی و کم شدن بیماری های عفونی در سالمند
  • سلامت روان سالمند برای بیرون نرفتن های غیرضروری و دیدن ترافیک های شهری
نگهداری از سالمند به صورت شبانه روزی
پیدا کردن پرستار سالمند شبانه روزی که متعهد باشد کار بسیار دشواری است.
نظرات مشتریان سلامت اول در رابطه با پرستار سالمند شبانه روزی

پیدا کردن پرستار سالمند شبانه روز که متعهد باشد دشوار است اما بخاطر داشتن مزیت های زیادی که دارد تلاش ها برای بهبود زندگی سالمند شما در نهایت ارزشمند خواهد بود. در نهایت برای فواید نگهداری سالمند در منزل مهمترین مزیت آن در خانه این است که همچنان سالمند شما در خانه خودش که پر از خاطرات خوبش است و با تلاش های خود آن را خریده است، ساکن است و او را به مراکز نگهداری از سالمندان نمی فرستید. پیدا کردن پرستار سالمند شبانه روز که متعهد باشد کار بسیار دشواری است. البته مراکز زیادی برای نگه‌داشتن سالمندان وجود دارد، اما هر کسی در خانه خود راحت تر است و حتما این مثل معروف را شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: (هیچجا خانه خود آدم نمی شود).

مراقبت شبانه روزی از سالمند

سالمندان ستون خانواده هستند و طبیعتا هر قومی برای پایداری و سلامتی ستون خود دست به هر اقدام مفیدی خواهد زد. چه بسا که با تجربه پرستار سالمند تمام وقت وقتی ببینند فرد میانسال خانواده روز به روز در حال شادابی بیشتر و سازگاری با کهولت سن خود را دارد همه تلاش خود را برای داشتن یک خدمت با ارزش خواهد کرد. سالمندان با وجود فرد مراقب آموزش دیده و کاربلد دیرتر مریض می‌شوند و در صورت بهبود مریضی‌های خود برای مراقبت های درست روز به روز حال بهتری خواهند داشت و نه تنها سالم تر بلکه شادتر نیز می‌شوند.

پرستاری سالمند شبانه روزی
سالمندان ستون خانواده هستند و طبیعتا هر قومی برای پایداری و سلامتی ستون خود دست به هر اقدام مفیدی خواهد زد.

هزینه پرستار شبانه روزی سالمند

با وجود پرستار در منزل دیگر نگرانی از بابت تنها بودن فرد سالمند خود در خانه نداشته باشید. در خصوص هزینه آن هم می‌توانید از خدمات پرستاری در سلامت اول استفاده کنید و طبق تعرفه روز برای شما محاسبه خواهد شد و از این بابت نگرانی نداشته باشید. البته هزینه پرستار نگهداری سالمند در تهران به صورت شبانه‌روزی از روزانه بیشتر است، اما اگر به طور ساعتی حساب کنید می‌بینید که آن ها حقوق کمتری هم می‌گیرند. قیمت خدمات پرستاری به عوامل مختلفی وابسته است.

لازم به ذکر است مراقبت شبانه روزی از سالمند در هفته یک روز تعطیل است. تعطیل‌های رسمی نیز تعطیل هستند اما با توافق دوطرف همه‌چیز امکان پذیر است و می‌توان روز کاری محسوب کرد. به همین دلایل نمی‌توان قیمت مشخصی برای آن تعیین نمود.

نوع پرستار وضعیت سالمند مبلغ ماهانه
پرستار سالمند شبانه روزی سالم
سالمند سالم – تنها یا با خانواده – انجام امور شخصی توسط خودشان یا پرستار – واکری نیاز به کمک – انجام امور در حد عرف
از 14 تا 20 میلیون تومان
پرستار سالمند شبانه روزی بیمار
سالمند پوشکی – عدم تحرک یا سالم – نیاز به بلندی کوتاهی – امور منزل و امور شخصی در حد عرف
از 17 تا 25 میلیون تومان
پرستار تمام وقت سالمند

پرستار شبانه روزی سالمند تهران 

یک پرستار سالمندی که به صورت شبانه‌روزی در تهران سالمندی شروع به کار می‌کند، ابعاد وظایفی متفاوتی را بر عهده او قرار می‌دهند و او موظف به انجام وظایف بیشتری نسبت به بقیه پرستاران در منزل است.

  • وظایف مربوط به سالمند: استحمام، آراستگی سالمند، شستشو لباس های کثیف او و بهداشت فردی سالمند.
  • رسیدگی به سلامت جسمی سالمند: تشویق به ورزش، انجام ماساژ، انجام تزریقات، دارو دادن منظم به سالمند، تعویض پانسمان به طور منظم، گرفتن فشار خون و انجام نرمش های فیزیوتراپی
  • رسیدگی به سلامت روحی سالمند: حرف زدن با سالمند، سرگرم کردن او، گوش دادن به حرف ها و درد و دل های سالمند، تنها نگذاشتن سالمند، پیاده روی با سالمند
  • رسیدگی به تغذیه سالمند: غذا دادن به سالمند، تهیه غذای خوب و مقوی، پیروی از رژیم غذایی سالم، تهیه میان وعده های سالم، احتیاط در مورد غذاهای مضر برای سالمند
  • رسیدگی و انجام امور منزل: تمیز کردن خانه، مرتب کردن خانه و لباس ها، جارو زدن خانه، گردگیری و نظافت روزانه و نظافت سرویس بهداشتی

مراقبت 24 ساعته شامل چندین نوع مراقبت می‌شود که مراقبت های شبانه روزی را ارائه می دهند، در حالی که مراقبت عادی از یک فرد سالخورده شامل یک مراقب است که در خانه سالمند زندگی می‌کند. مزایای پرستار سالمند شبانه روزی شامل افزایش امنیت، بهبود کیفیت زندگی، کمک به فعالیت های روزمره زندگی، مدیریت دارو و آرامش خاطر برای اعضای خانواده است.

پرستار تمام وقت سالمند

گاهی ممکن است فرزندان به یک سفر دسته جمعی بروند ولی بردن فرد سالمند سفر را اول برای خودش و بعد برای همه سخت و دشوار خواهد کرد. معمولا فرزندان با اولین ایده سفر آن را بی‌خیال شده و کنسل خواهند کرد. اما با وجود پرستار شبانه روز می‌توانند گزینه سفر را با خیال راحت در برنامه های خود جا دهند لذا اینکه فرد سالمند خانواده نیز نه تنها نخواهد ماند بلکه اوقات متفاوت و مفرحی را در آسایش کامل تجربه خواهد کرد. زیرا سالمندان معمولا بهترین مکانی که می‌توانند سلامت روان کاملی داشته باشند منزل خودشان و وسایل خودشان است. آن‌ها دیگر رفتنی ها را رفته گشتنی ها را گشته‌اند و در این برهه از زندگی به دنبال همدمی می‌گردند که در مکانی که خودشان راحت هستند وقت بگذرانند.

پرستار شبانه روزی سالمند نیز  با نهایت دلسوزی و حساسیت باید به استحمام، خورد و خوراک، درصورت نیاز تعویض پوشک و یا مصرف داروها طبق زمانبدی سالمند را انجام دهد. در مقاله‌ی دیگری ما مفصل در مورد وظایف پرستار سالمند برای شما گفته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنید.

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل، سوالات متداول

چگونه می توانیم از افراد سالخورده به عنوان پرستار شبانه روزی سالمند مراقبت کنیم؟

  • در صورت امکان مراقبت را در خانه نگه دارید.
  • توجه به رژیم های مراقبتی سالمند
  • فعال کردن مشارکت اجتماعی
  • مراقب مراقبین باشید.
  • ارتباط آگاهانه را بیاموزید و تمرین کنید.

وقتی شخصی نیاز به مراقبت 24 ساعته دارد به چه معناست؟

یک مراقب می تواند به طور فعال کسی را در تمام روز تحت نظر داشته باشد. مراقبت 24 ساعته به این معنا است که می‌دانید یک نفر همیشه برای مراقبت عزیز شما حاضر است.

چه شرایطی از افراد سالمند نیاز به مراقبت 24 ساعته دارد؟

موقعیت هایی که ممکن است نیاز به مراقبت 24 ساعته در منزل داشته باشند مانند بهبودی پس از جراحی، بیماری آلزایمر، زوال عقل و آسیب مغزی و مراقبت مناسب برای نیازهای فردی.

آیا مراقبان شب منزل سالمند می‌خوابند؟

یک پرستار شبانه روزی سالمند در تمام طول شب بیدار و در حال انجام وظیفه در منزل سالمند است که معمولاً یک شیفت 8 تا 12 ساعته است.

در زمان های مختلف ممکن است برای افراد شرایطی رخ دهد که توانایی رسیدگی به خانه، کودک، بیمار و یا حتی امکان نگهداری از سالمند خود را نداشته باشند. در این مواقع شما می‌توانید با توجه به زمان و اوضاع کاری تقاضای اعزام پرستار در منزل شبانه روزی کنید.

البته در سالمندی و سن بالا، خطرات زیادی انسان را تهدید می‌کند. کاری که شاید این خطرات را کاهش دهد، اعزام پرستار شبانه روزی است. معمولاً بیشتر سالمندان، به دلیل مدل زندگی کردن در ایام جوانی و یا تغذیه و ژنتیک، در سالمندی دچار مشکل می‌شوند.

فشار خون، دیابت، مشکلات جسمی، مشکلات قلبی و غیره، مشکلاتی هستند که اکثر افراد در سالمندی به آ‌ن‌ها دچار می‌شوند. این موارد باعث می‌شود که فرد سالمند نتواند به خوبی از مراقبت کند؛ شما می‌توانید با اعزام پرستار شبانه روزی، اندکی از نگرانی‌های خود کاسته کنید.

پرستار تمام وقت چه وظایفی دارد

پرستارها برای کمک به امور خانه و نگهداری از بیمار یا کودک و سالمند استخدام می‌شوند. اکثرا استخدام و درخواست اعزام پرستار شبانه روزی برای افراد سالمند است. زمانی که فرد سالمند توانایی انجام کار های خود را ندارد و نمی‌تواند به تنهایی از خود محافظت کند، نیاز به پرستار تمام وقت دارد تا در امور روزمره فرد همراه او باشد. یک پرستار شبانه روزی یک سری وظایف مهم دارد.

از این وظایف می‌توان به کمک کردن در نظافت سالمند، انجام کار های شخصی در تمام روز، همراه سالمند به پیاده روی رفتن، رعایت نظافت اتاق و لباس، گذاشتن زمان و حرف زدن با سالمند و جلوگیری از افسردگی آن، انجام دادن فعالیت های ورزشی مناسب برای سلامت عضلات و مفصل ها و بسیاری از فعالیت های دیگر اشاره کرد.

پرستار سالمند باید بسیار مراقب وضعیت قند خون، فشار خون و دیابت فرد باشد و در صورت هرگونه تغییر در شرایط حیاتی و جسمی باید با توجه به آموزش‌هایی که دیده است وضعیت فرد را به حالت طبیعی برگرداند.

مزایای داشتن پرستار شبانه روزی

از دلایلی که باعث می شود از پرستار شبانه روزی استفاده کنید این است که پرستار تمام وقت حتی‌ در نبود شما مراقب سالمند،کودک و یا بیمار شما است. از مزایای پرستار شبانه روزی می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. در هزینه های رفت و امد برای چک کردن وضعیت بیمار صرفه جویی می شود.

2. پرستار با گذراندن دوره‌های مختلف مثل روانشناسی، کلیات پزشکی، تزریقات و…. می‌تواند به تنهایی از فرد بیمار یا سالمند مراقبت کند و‌ نیاز به بردن بیمار برای چک کردن وضعیت جسمانی نیست.

3. نزدیک بودن فرد بیمار یا سالمند در فضای خانه و کنار اعضای خانواده باعث دلگرمی فرد است و این یکی دیگر از مزایای پرستار شبانه روزی است.

نیازهای متغیر سلامتی با اعزام پرستار

با بالا رفتن سن، نیازهای سلامتی نیز تغییر می‌کند. تشخیص طولانی مدت بیماری پارکینسون یا بیماری قلب در مقایسه سالمندان با افراد بزرگسالان جواب 40 یا 50 ساله کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، وقتی سن افراد بالاتر می‌رود، درمان‌هایی که برای مدیریت این بیماری شروع کرده‌اید، نیز تغییر می‌کند. در حالی که شما می‌توانید با اعزام پرستار شبانه روزی در منزل، از پدر و مادر و یا مادر بزرگ و پدر بزرگ خود مراقبت کنید.

اهمیت اعزام پرستار برای نگهداری سالمند

راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که پرستار بیمار می‌تواند کمک کند. این پرستار می‌تواند وضعیت سلامت جسمی و ذهنی  و مهارت‌های شناختی مانند تفکر را ارزیابی کند. به نوعی پرستار می‌تواند به مسئله زوال عقل نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد. در ادامه با وجود پرستار در منزل، تمامی مسائل بهداشتی حاد و مزمن در شخص مورد نظر بررسی می‌شود.

در رابطه با نگرانی‌هایی که هر خانواده برای فرد سالمند خود دارند مانند زمین خوردن، بی اختیاری، تغییر الگوی خواب، حافظه، رژیم غذایی و هیداتاسیون و پیشگیری از بیماری از بیماری اقدامات مهمی نیز صورت می‌گیرد. اعزام پرستار شبانه روزی فایده‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از نکات بسیار مهمی که وجود دارد، در زمینه دارو است. با وجود پرستار، سفارش، سازمان‌دهی و مدیریت داروها؛ همچنین نظارت بر عوارض داروها و تنظیم یک رژیم دارویی و برنامه روزانه، کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مزایای اعزام پرستار شبانه روزی، رفع استرس دارو، هماهنگی قبل و بعد ملاقات با پزشک معالج و یادگیری در مورد سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی است.

اعزام پرستار شبانه روزی

هنگامی که سالمند، به نقطه‌ای می‌رسد که دیگر نمی‌تواند از خود محافظت کند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد؛ همسر و فرزندان او وقت کافی برای مراقبت ندارند، نقش پرستار پر رنگ‌تر می‌شود. می‌توان گفت وظیفه پرستار، پیشگیری است.

همان‌طور که در پیش گفتیم، خطرات زیادی سالمندان تهدید می‌کند؛ یک پرستار کاربلد و ماهر، می‌تواند در مواقع خطرناک نقش مهمی را ایفا کند. تمرکز پرستار حتی در بخش‌های توان‌بخشی منجر به آسایش بیشتر در تمام طول شبانه روز خواهد شد؛ نمی‌توان مزیت‌های اعزام پرستار شبانه روزی را نادیده گرفت.

وظایف کلی پرستار بیست و چهار ساعته عبارت‌اند از:

  • یادآوری دادن داروهای سالمند
  • کمک برای نظافت مانند حمام کردن و لباس پوشیدن و غیره
  • کمک به کارهای شخصی سالمند به صورت شبانه روزی
  • انجام خریدهای کوچک در صورت نیاز
  • انجام تمرین‌هایی که باعث بازگشت سلامتی سالمند می‌شود
  • اهمیت به تمیزی اطراف، لباس‌ها و ملحفه‌های سالمند
  • همراهی با سالمند برای تفریحات خارج از منزل
  • در هنگام پیشامدهای ناخوشایند، تماس با اورژانس و خانواده فرد سالمند
  • همنشینی با سالمند و ایجاد سرگرمی برای سالمند مانند کتاب خواندن، شعر خواندن و غیره
  • هم صحبتی با سالمند و حفظ روحیات او برای جلوگیری از افسردگی و حملات قلبی

ویژگی پرستار شبانه روزی بیمار

یک پرستار به غیر از اینکه باید در زمینه نگهداری و مراقبت از فرد بیمار، سالمند و یا کودک مهارت های کامل داشته باشد، از نظر اخلاقی و رفتاری نیز باید دارای ویژگی‌‌هایی مثل خوش رو بودن، متعهد به کار، مرتب بودن و تمیز بودن، داشتن صبر زیاد در انجام امور، داشتن وجدان کاری و بسیاری دیگر از ویژگی‌های اخلاقی باشد.

هم‌چنین باید تاییدیه سنجش روان مخصوص پرستاران در داخل پرونده و سوابق کاری او ثبت شده باشد، تا خانواده فرد بیمار نیز از لحاظ شرایط پرستار مطمئن گردند. اگر قصد گرفتن پرستار دارید باید به نکاتی همچون میزان تحصیلات، سن، وضعیت تعهل، سابقه کاری خوب، مهارت ها و توانایی‌ها و … توجه داشته باشید.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای استخدام پرستار جنسیت او است. باید به این موضوع در زمان انتخاب پرستار توجه داشته باشید که فرد بیمار یا حتی خود پرستار معذب نشود و روابط گرم و صمیمی بین بیمار و پرستار ایجاد شود.

هزینه پرستار در منزل

با توجه به صحبت های گفته شده اینکه شما پرستار در چه زمینه کاری و برای چه زمان هایی از روز می خواهید هزینه آن متفاوت است. در کنار تمامی این نکات میزان حقوق بر اساس تخصص و تجربه کاری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کلام آخر

به صورت کلی اعزام پرستار شبانه روزی فایده‌های زیادی برای سالمند و خانواده سالمند نیز دارد. همان‌طور که در قبل از این گفتیم، پرستار فرد سالمند شدن کار هر کسی نیست و به صبر و حوصله همچنین مهارت بالا، نیاز بسیار زیادی دارد. در این نوشتار موسسه پرستاری سلامت اول وظایف پرستار سالمندان را با شما درمیان گذاشت. امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گرفته و مطالب مورد نظر خود را، در این مطلب پیدا کرده باشید.

داشتن پرستار بسیار در انجام کار های فرد اثر گذار است. موسسه پرستاری با ارائه خدمات پرستاری مناسب با توجه به نیاز شما در راحت تر شدن کار های شما کمک می کند. از جمله خدمات های پرستاری می توان به پرستار بیمار، پرستار کودک، پرستار در منزل و پرستار سالمند اشاره کرد که می توانید با انتخاب هر یک از این خدمات درخواست اعزام پرستار کنید.

علاوه بر این همان طور که می دانید نگهداری سالمند چالش های زیادی را به همراه دارد و کار نسبتا دشواری است ولی در این موسسات شما با بررسی شرایط سالمند می توانید در خواست اعزام پرستار شبانه روزی کنید تا در همه ی زمان ها در کنار سالمند شما باشند و به امور او رسیدگی کنند.

guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.