مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

آیا برای تزریقات باید حتما از خانه خارج شویم و آن را حتما در درمانگاه ها انجام دهیم؟ مسلما پاسخ به این سوال خیر است و ما می توانیم با استفاده از خدمات تزریقات در منزل سلامت اول، تزریقات و وصل کردن سرم را در خانه تجربه نماییم! در این مقاله با ما همراه شوید تا به شما بگوییم خدمات تزریقات در منزل و اعزام پرستار در منزل شامل چه مواردی می شود و چطور می توان از آن ها استفاده نمود.

تزریقات در منزل، یک نیاز همگانی

به جرات می توان گفت که همه ما در طول زندگی مان نیاز به تزریقات پیدا کرده ایم و می دانیم هیچ کجا امن تر از خانه خودمان نیست. می توان گفت تزریقات رایج ترین درخواست هر کسی در حوزه خدمات درمانی است.

برای انجام تزریقات خانه و یا محل کار می تواند بهترین گزینه باشد. به همین دلیل در این مقاله تزریقات در منزل را بررسی کرده ایم.

کدام نوع تزریقات در منزل انجام می شود؟

همان طور که همگی می دانید تزریقات دایره وسیعی دارد. برای انجام برخی از این خدمات باید به مراکز درمانی مراجعه کنید ولی بسیاری دیگر را می توان در منزل نیز انجام داد.

تعریف دقیق تزریقات

تزریق در واقع روشی است که به وسیله آن مایعی در ورید و یا عضله شخص به وسیله سوزن باریک و یا انجکتور وارد می شود. معمولا این مایع خاصیت درمانی و یا تقویتی دارد.

انواع تزریقات در منزل
تزریقات در منزل

انواع تزریقات در منزل

تزریقات در منزل شامل انواع مختلفی مانند تزریقات زیرجلدی، عضلانی و وریدی می‌شود. این تزریقات به منظور تجویز داروها، ویتامین‌ها یا مایعات به بیماران در خانه انجام می‌شود. انجام تزریقات در منزل نیازمند آموزش دقیق و رعایت شرایط بهداشتی است تا از عوارض ناخواسته جلوگیری شود. همچنین، مشاوره و تماس با پزشک پیش از انجام هر نوع تزریق اهمیت دارد تا اطمینان حاصل شود که تزریقات به درستی انجام شده و مناسب برای وضعیت بیماری می‌باشد.

پیشنهاد مقاله: معرفی انواع سرم تقویتی و کاربرد آن‌ها

تزریقات داخل جلدی

در این روش تنها می توان مقدار کمی دارو را در زیر پوست، تزریق نمود. از این روش برای تست حساسیت و تشخیص استفاده می شود. برای تزریق داخل جلدی از سطح میانی ساعد و یا بازو معمولا استفاده می کنند. نکته ای که مهم است این است که پوست ناحیه ای که برای تست قرار است استفاده شود باید بدون مو و بدون رنگ باشد.

تزریقات زیر جلدی

از این روش تزریق برای داروهایی که نیاز به جذب آهسته دارند استفاده می کنند. سطوح جلویی ران، قسمت زیری شکم، قسمت پایین باسن و پشت بازو ها محل مناسبی برای انجام این تزریق است.

تزریقات وریدی

زمانی که بیمار قادر نباشد که دارو را از طریق دهان دریافت کند و یا نیاز باشد که دارو به سرعت در بدن بیمار منتشر شود، از تزریق درون رگی استفاده می کنند. معمولا سرم ها هم در رگ تزریق می شوند.

تزریقات عضلانی

در این روش دارو در عضله فرد وارد می شود. با توجه به سن و شرایط بیمار محل تزریق می تواند متفاوت باشد ولی بهترین مکان برای تزریق داروی عضلانی قسمت بالایی و خارج عضله باسن است. برای داروهایی که امکان جذب گوارشی ندارند، از این روش استفاده می کنند. بسته به نوع دارو ممکن است این روش عوارضی را داشته باشد. مثل :

  • سوزن سوزن شدن محل تزریق
  • درد در محل تزریق
  • ورم و کبودی و قرمزی در محل تزریق
  • تزریق داخل صفاقی

از این روش تزریق برای شیمی درمانی استفاده می شود و برای آن باید به بیمارستان مراجعه نمود.

تزریق داخل مفصلی :

این نوع از تزریقات بیشتر برای درمان التهابات مفاصل و آرتروز استفاده می شود. این نوع تزریق هم از خدمات تزریقات در منزل نیست.

خدمات تزریقات در منزل سلامت اول شامل چه مواردی است؟

در سلامت اول کوشیده ایم تا نیاز شما را به خدمات پرشکی در منزل پاسخ دهیم. در این راستا خدمتی را در قالب تزریقات در منزل ارائه می کنیم که این خدمت بخش های زیر را شامل می شود:

  • تزریق آمپول و انواع دارو
  • وصل سرم‌های مختلف
  • تزریقات بر اساس درخواست شما
  • تزریقات بر اساس نسخه پزشک
  • تزریقات کودکان در منزل
  • تزریقات زنان در منزل
  • تزریقات در منزل ۲۴ ساعته
  • تزریقات بیماران کرونایی در منزل
خدمات تزریقات در منزل سلامت اول شامل چه مواردی است؟
خدمات تزریقات در منزل سلامت اول شامل چه مواردی است؟

تزریقات بانوان در منزل

به دلایلی بانوان گرامی سرزمین ما، ترجیح می دهند که تزریقات آن ها در خانه انجام شود. به طور مثال بانویی که به تازگی مادر شده است، نمی تواند حتی برای چند دقیقه از نوزادش دور بماند. در همین راستا در سلامت اول می توانید روی ما حساب کنید. ما در این مجموعه آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی، درمانی و مراقبتی در منزل برای بانوان عزیز می باشیم.

هزینه تزریقات در منزل

قیمت این خدمت با توجه به نوع دارو و نسخه شما تعیین می شود و نمی توان مبلغ دقیقی را در این قسمت نوشت. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق متناسب با شرایط خود با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

در صورتی که به این خدمات و اعزام پرستار به منزل نیاز دارید می توانید با کارشناسان موسسه پرستاری سلامت اول تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

 

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار