مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527


Warning: Undefined array key "background_color" in /home/salamateaval/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/conditions.php on line 87

Warning: Undefined array key "background_color" in /home/salamateaval/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/conditions.php on line 87

تعویض لباس سالمندان

تعویض لباس سالمندان-وب سایت سلامت اول

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

نگهداری و پرستاری سالمند و افراد سالخورده کار آسانی نمی باشد و بایست با دقت بسیار صورت گیرد. چنانچه که شما تحت عنوان پرستار و یا به عنوان مراقبت کننده از افراد سالخورده هستید. در این صورت وظایفی مانند تعویض لباس سالمندان بر عهده شما عزیزان می باشد برای مثال شما میبایست در زمان های منظم لباس آنان را عوض کنید و یکسری از نکات را رعایت کنید. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت می یابد که سالمند به یک بیماری نظیر آلزایمر مبتلا باشد در نتیجه ممکن است در برخی از موارد از پوشیدن لباس خودداری کند.

از اینرو یک پرستار در منزل باید آموزش های لازم در این حیطه را ببینند. یا ممکن است به بی اختیاری ادرار دچار شده باشند و بایست لباس آن ها تعویض گردد. در واقع نگهداری از افراد سالخورده ای که نیازمند پوشینه می باشند بسیار سخت تر از دیگر سالمندان می باشد. اگر شما قصد ورود به این شغل را دارید و دوست دارید اطلاعاتی در این رابطه به خصوص تعویض لباس سالمندان را دارید. تا انتها در این مطلب همراه ما باشید. چرا که سلامت اول موضوع مقاله امروز خود را به یکی از خدمات پرستاری یعنی تعویض لباس سالمندان اختصاص داده است.

چگونه می توان به تعویض لباس سالمندان کمک نمود

اولین موردی که شما بایست به هنگام تعویض لباس بدان توجه کنید این است که یک مکان مناسب و راحتی را برای تعویض لباس سالمندان فراهم کنید. مورد بعدی این است که با آرامش تمام و با حوصله این کار را انجام دهید و با بیمار با احترام برخورد نمایید و از هرگونه عصبانیت خودداری کنید. سپس به او شرح دهید که قصد انجام  چه کاری را دارید. این مسئله در رابطه با سالمندان که آلزایمر دارند بسیار اهمیت دارد. چرا که هر چیزی را فراموش می کنند و زمانی که شما گام به گام مراحل را برای او شرح می دهید با شما همکاری خواهند نمود. از فشار و همچنین هل دادن خودداری نمایید.

اگر سالمندان به بیماری های نظیر پوکی استخوان و … مبتلا هستند و هر گونه جابه‌جایی و حتی کوچک ترین جابه‌جایی سبب شکستی و در رفتن پا و یا دستانشان می شود. در این صورت تمام تلاش خود را بکنید تا کوچک ترین آسیبی به او وارد نکنید. همچنین از لباس های استفاده کنید که جلو باز و گشاد هستند. در یک کلام در زمان انتخاب لباس نهایت دقت را بکنید و لباس مناسب خریداری کنید.

چگونه می توان به سالمندان در پوشیدن لباس کمک نمود-وب سایت سلامت اول

چگونه در زمان تعویض لباس سالمندان از سقوط آنها جلوگیری کنیم؟

در وهله اول بهتر است سوابق پزشکی سالمندان را مطالعه کنید در این صورت متوجه خواهید شد که چگونه برنامه او را تنظیم کنید. در رابطه با سالمندانی که افت فشار خون دارند پیش از هر کاری فشار خون آن ها را اندازه بگیرید. در گام بعدی به راه رفتن بیمار توجه کنید و تعادل او را وارسی کنید. در زمان پوشیدن کفش های سالمندان دقت کنید که هر دو پای او بر روی زمین قرار دارد به همین منظور بهتر است که از یک صندلی استفاده نمایید. اگر از سرامیک و یا کاشی برای کف پوش استفاده کرده‌اید  در این صورت مواظب سر خوردن او باشید. بهتر است یک کفش راحتی در کنار تخت او قرار دهید.

چگونه برای سالمندان مبتلا به آلزایمر تعویض لباس انجام دهیم؟

  • برای آنکه سالمندان  مبتلا به آلزایمر احساس استقلال داشته باشند به او حق انتخاب دهید ولیکن بهتر است که انتخاب های او را محدود کنید.
  • به کشو و کمد لباس های او برچسب بزنید تا اگر نیاز داشته باشد لباس های خود را پیدا نماید.
  • در وهله بعدی بایست دمای اتاق را به گونه ای نگه دارید که سالمندان سرما و یا احساس گرمای زیاد نکنند و در آن ها حس کلافگی ایجاد نشود.
  • چنانچه که برای تعویض لباس به موارد نظیر صندلی و تجهیزات دیگر نیاز دارید در این صورت پیش از شروع کار این تجهیزات را آماده کنید.
  • تعویض لباس سالمندان و بیمارانی که دچار آلزایمر شده اند به زمان زیادتری نیاز دارد و ممکن است همانند یک کودک رفتار کنند و بی قراری کنند در این صورت بایست با حوصله رفتار کنید.

چگونه برای سالمندان مبتلا به آلزایمر تعویض لباس انجام دهیم؟-وب سایت سلامت اول

توجه: ممکن است در این فرآیند سالمندان در معرض سو استفاده عاطفی یا جسمی قرار بگیرند. شناخت موارد سوء استفاده از سالمند می‌تواند به جلوگیری از این موضوع کمک کند.

کلام پایانی

در این مطلب از سلامت اول تلاش خود را نمودیم تا در رابطه با تعویض لباس سالمندان برای شما همراهان عزیز مطالبی را شرح دهیم. امید است این مطالب که در رابطه با نکاتی برای پوشاندن لباس سالمندان بود برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.