مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

تزریقات در منزل

تزریقات در منرل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

آیا برای تزریقات باید حتما از خانه خارج شویم و آن را حتما در درمانگاه ها انجام دهیم؟ مسلما پاسخ به این سوال خیر است. نگران نباشید افرادی زیادی هستند که مثل شما به هر دلیلی به تزریقات در منزل نیاز دارند. دلایلی مثل ناتوانی های جسمی حرکتی، ترس و اضطراب، ترس از بیماری های واگیر دار موجود در مراکز درمانی یا… باعث می شود که افراد زیادیی به خدمات تزریق در منزل نیاز پیدا کنند. تزریقات طیف وسیعی را شامل می شود که به جز تزریق داخل صفاقی، تمامی انواع دیگر آن مثل آمپول پنی سیلین، وصل کردن سرم و… در منزل قابل انجام است. یک پرستار در منزل مجرب می تواند به بهترین نحو ممکن تمامی این خدمات را به شما ارائه کند.

تزریقات در منزل، یک نیاز همگانی

به جرات می توان گفت که همه ما در طول زندگی مان نیاز به تزریقات پیدا کرده ایم و می دانیم هیچ کجا امن تر از خانه خودمان نیست. در حقیقت، تزریقات از رایج ترین خواسته های درمانی در بین افراد است.خانه بهترین گزینه برای انجام تزریقات است. به همین دلیل در این مقاله تزریقات در منزل را بررسی کرده ایم. تقریبا تمامی افراد در تمامی طیف های مختلف می توانند به خدمات تزریقات در منزل نیاز پیدا کنند. اگر پزشک برای شما دارویی تجویز کرده باشد که لزوما باید در روز های مختلفی به دفعات تزریق شود یا آنکه نیاز دارید سرم های مختلفی را در طی روز وصل نمایید، احتمالا نیاز مبرم به تزریقات در منزل پیدا خواهید کرد.

انواع تزریقات در منزل

تزریقات در منزل شامل انواع مختلفی مانند تزریقات زیرجلدی، عضلانی و وریدی می‌شود. این تزریقات به منظور تجویز داروها، ویتامین‌ها یا مایعات به بیماران در خانه انجام می‌شود. انجام تزریقات در منزل نیازمند آموزش دقیق و رعایت شرایط بهداشتی است تا از عوارض ناخواسته جلوگیری شود. همچنین، مشاوره و تماس با پزشک پیش از انجام هر نوع تزریق اهمیت دارد تا اطمینان حاصل شود که تزریقات به درستی انجام شده و مناسب برای وضعیت بیماری می‌باشد.

تزریق در منزل

تزریقات داخل جلدی

در این روش تنها می توان مقدار کمی دارو را در زیر پوست، تزریق نمود. این روش برای تشخیص آلرژی به دارویی خاص کاربرد دارد. محل انجام این تزریق معمولا بخش میانی ساعد یا بازو است. نکته ای که راجب ناحیه تزریق داخل جلدی مهم است این است که باید بدون رنگ و مو باشد تا تغییرات حساسیتی قابل مشاهده باشد.

تزریقات زیر جلدی

این نوع از تزریق بیشتر مخصوص دارو هایی است که نیاز به جذب آهسته دارند. سطوح جلویی ران، قسمت زیری شکم، قسمت پایین باسن و پشت بازو ها محل مناسبی برای انجام این تزریق است.

تزریقات وریدی

زمانی که بیمار قادر نباشد که دارو را از طریق دهان دریافت کند و یا نیاز باشد که دارو به سرعت در بدن بیمار منتشر شود، از تزریق درون رگی استفاده می کنند. معمولا سرم ها هم در رگ تزریق می شوند.

تزریقات عضلانی

در این نوع از تزریق دارو وارد عضله فرد می شود. با توجه به سن و شرایط بیمار محل تزریق می تواند متفاوت باشد ولی بهترین مکان برای تزریق داروی عضلانی قسمت بالایی و خارج عضله باسن است. برای داروهایی که امکان جذب گوارشی ندارند، از این روش استفاده می کنند. بسته به نوع دارو ممکن است این روش عوارضی را داشته باشد. مثل :

  • سوزن سوزن شدن محل تزریق
  • درد در محل تزریق
  • ورم و کبودی و قرمزی در محل تزریق
  • تزریق داخل صفاقی: این روش تزریق برای تزریقات شیمی درمانی کاربرد دارد و حتما برای انجام آن باید به بیمارستان مراجعه کنید.

تزریق داخل مفصلی:

برای درمان آرتروز و انواع التهابات مفصلی عموما از این نوع تزریق استفاده می شود. این نوع تزریق هم از خدمات تزریقات در منزل نیست.

تزریق داخل مفصلی

عوارض تزریقات اشتباه

درد و تورم محل تزریق از رایج ترین عوارض تزریق استباه است. کلا عوارض تزریق اشتباه یک حالت صفر و صدی دارد. به این معنا که اگر اشتباه بزرگی انجام شود (مثلا: تزریق عضلانی یا زیر جلدی در ورید انجام شود) بیمار زمان کافی برای درمان نخواهد داشت و به سرعت جان خواهد سپرد. اما اشتباهات کوچک مثل زاویه تزریق بد یا شدت زیاد تزریق، عوارض کمی خواهد داشت و باکمپرس های سرد و گرم برطرف می شود. اما به خاطر عوارض خطرناک اشتباه در تزریق بهتر است همواره از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید.

خدمات تزریقات در منزل سلامت اول شامل چه مواردی است؟

در سلامت اول کوشیده ایم تا نیاز شما را به خدمات پرشکی در منزل پاسخ دهیم. در این راستا خدمتی را در قالب تزریقات در منزل ارائه می کنیم که این خدمت بخش های زیر را شامل می شود:

  • تزریق آمپول و انواع دارو
  • وصل سرم‌های مختلف
  • تزریقات بر اساس درخواست شما
  • تزریقات بر اساس نسخه پزشک
  • تزریقات کودکان در منزل
  • تزریقات زنان در منزل
  • تزریقات در منزل ۲۴ ساعته
  • تزریقات بیماران کرونایی در منزل

تزریقات بانوان در منزل

به دلایلی بانوان گرامی سرزمین ما، ترجیح می دهند که تزریقات آن ها در خانه انجام شود. به طور مثال بانویی که به تازگی مادر شده است، نمی تواند حتی برای چند دقیقه از نوزادش دور بماند. بعضی بانوان دیگر در محیط های درمانی به شدت احساس معذب بودن می کنند. در همین راستا در سلامت اول می توانید روی ما حساب کنید. ما در این مجموعه آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی، درمانی و مراقبتی در منزل برای بانوان عزیز می باشیم.

کلام آخر

تزریقات در منزل بسیار بهتر از مراکز درمانی است. تزریق در منزل برای بسیاری از افراد مثل افرادی با ناتوانی جسمی، کودکان با شرایط خاص، بانوان و… مفید تر است. بعضا بیماران به دلیل حساس بودن شرایط بیماری خود و یا ضعف سیستم ایمنی، ترجیح می دهد از مراکز درمانی با عفونت های بیمارستانی دور بمانند و با استفاده از یک پرستار بیمار یا یک پرستار در منزل، تزریقات در منزل انجام دهند. انواع مختلفی از تزریقات مثل وصل کردن سرم، تزریق عضلانی، زیرجلدی یا تزریق رون مفصلی می تواند در منزل انجام شود. به دلیل عوارض مرگبار تزریق اشتباه بهتر است همواره از یک پرستار مجرب کمک بگیرید.


سوالات متداول

آیا تزریقات در منزل انجام می شود؟

بله. حتی تزریقات در منزل بسیار بهتر از مراکز بیمارستانی است و مزیت های بسیار بیشتری دارد.

آیا تزریقات بد عوارض دارد؟

بله. مرگ بسیار سریع می تواند ناشی از یک تزریق اشتباه رخ دهد. دیگر عوارض آن بیشتر دردناک هستند تا خزرناک و با کمپرس سرد و گرم درمان می شوند.

چه نوع تزریقاتی را نمی توان در منزل انجام داد؟

تزریق درون صفاقی باید حتما در بیمارستان انجام شود و برای شیمی درمانی بیشتر کاربرد دارد.

Picture of Maryam Aghaeizade
Maryam Aghaeizade
سلام! من مریم هستم. مطالعات و تحقیقات بنده در زمینه سلامت بالینی و پرستاری در منزل، در راستای بهبود کیفیت مراقبت‌های پزشکی و ارتقای سلامت فردی است. از این رو تجربه و دانش حرفه‌ای خود را که در این 10 سال به دست آورده‌ام، برای ارائه خدمات پرستاری باکیفیت و موثر با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول
سایر مطالب مرتبط
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.