مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟

نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟ در حالی که اعتقاد بر این است که ADHD یا بیش فعالی کودکان  است، مدیریت موثر علائم کودک شما می تواند بر شدت این اختلال و ایجاد مشکلات جدی تر در طول زمان تأثیر بگذارد.

مداخله زودهنگام کلید پیامدهای مثبت برای فرزند شما است. هرچه زودتر به مشکلات فرزندتان رسیدگی کنید، احتمال اینکه بتوانید از شکست تحصیلی و اجتماعی و مشکلات مرتبط با آن مانند عدم موفقیت و اعتماد به نفس ضعیف که ممکن است به بزهکاری یا سوءمصرف مواد مخدر و الکل منجر شود، جلوگیری کنید.

اگرچه زندگی با فرزندتان ممکن است گاهی چالش برانگیز به نظر برسد، اما به عنوان والدین می‌توانید به ایجاد محیط‌های خانه و مدرسه کمک کنید که شانس موفقیت فرزندتان را افزایش دهد. نقش والدین و پرستار بچه در بهبود بیش فعالی کودکان بسیار مهم است.

نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟

نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟

نقش والدین در بهبود بیش‌فعالی کودکان بسیار حائز اهمیت است. ایشان می‌توانند از طریق ارائه ساختارها و مرزهای واضح برای کودکان، ایجاد تنظیم در روال‌ها و فعالیت‌های روزانه، تشویق به تمرکز و مهارت‌های مدیریتی، احساسات و همچنین ارتباط‌های اجتماعی مؤثر، بهبود رفتارهای بیش‌فعالی را تسهیل کنند. تشویق به فعالیت‌های فیزیکی منظم، ایجاد فضای آرام و مناسب برای استراحت و ترتیب‌دهی به محیط زندگی کودکان نیز از دیگر نقش‌های والدین در مدیریت بیش‌فعالی می‌باشد.

فرزندپروری به اندازه هر بخش دیگری از درمان ADHD مهم است. نحوه واکنش والدین می تواند ADHD را بهتر یا بدتر کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت شیطنت و بیش فعالی در کودکان

اگر کودک شما مبتلا به ADHD تشخیص داده شده است:

  • در گیر شدن : مهم ترین نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان اهمیت به این موضوع است. هرچه می توانید در مورد ADHD بیاموزید. درمانی را که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان توصیه می کند دنبال کنید. به تمام بازدیدهای درمانی توصیه شده بروید. اگر کودک شما داروهای ADHD مصرف می کند، آنها را در زمان توصیه شده به او بدهید. بدون مشورت با پزشک، دوز را تغییر ندهید. داروهای کودک خود را در مکانی امن نگهداری کنید که دیگران نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
  • بدانید که ADHD چگونه بر کودک شما تأثیر می گذارد. از دیگر نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان توجه به تاثیرات این بیماری در کودکان است. هر کودکی متفاوت است. مشکلاتی که فرزندتان به دلیل ADHD دارد را شناسایی کنید. برخی از بچه ها باید در توجه و گوش دادن بهتر شوند. دیگران باید در کاهش سرعت بهتر شوند. از درمانگر کودک خود بخواهید نکات و روش هایی را که می توانید به کودک خود در تمرین و پیشرفت کمک کنید، بپرسید.
  • تمرکز خود را بر آموزش یک چیز به فرزندتان بگذارید. سعی نکنید یکباره روی همه چیز کار کنید. از کوچک شروع کنید. یک چیز را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید. تلاش فرزندتان را تحسین کنید.
  • با مدرسه فرزندتان کار کنید. با معلم فرزندتان صحبت کنید تا بفهمید آیا فرزندتان باید برنامه IEP یا 504 داشته باشد. اغلب با معلمان ملاقات کنید تا از وضعیت فرزندتان مطلع شوید. با معلم کار کنید تا به فرزندتان کمک کنید تا خوب کار کند.
  • برای حمایت و آگاهی با دیگران ارتباط برقرار کنید. به یک سازمان پشتیبانی برای ADHD مانند CHADD بپیوندید تا به‌روزرسانی‌هایی در مورد درمان و اطلاعات و غیره دریافت کنید.
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
  • دریابید که آیا ADHD دارید یا خیر. ADHD اغلب در خانواده ها مشاهده می شود. والدین (یا سایر بستگان) کودکان مبتلا به ADHD ممکن است ندانند که آنها نیز به آن مبتلا هستند. هنگامی که والدین مبتلا به ADHD تشخیص داده می شوند و درمان می شوند، به آنها کمک می کند تا در بهترین حالت خود به عنوان والدین باشند.
  • انضباط با هدف و گرمی. بیاموزید که چه رویکردهای انضباطی برای کودک مبتلا به ADHD بهترین است و کدامیک می تواند ADHD را بدتر کند. از درمانگر فرزندتان در مورد راه های پاسخگویی به رفتارهای فرزندتان راهنمایی بگیرید. کودکان مبتلا به ADHD ممکن است به انتقاد حساس باشند. اصلاح رفتار آنها بهتر است به گونه ای انجام شود که تشویق کننده و حمایت کننده باشد تا تنبیه.
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟
نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان چیست؟

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم برای تهیه اولین کفش کودک

چه زمان نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان پر رنگ می‌شود؟

از مهم ترین نقش والدین در بهبود بیش فعالی کودکان توجه به انتظارات آنان است. انتظارات روشنی را تعیین کنید. قبل از اینکه به جایی بروید، با فرزندتان صحبت کنید تا نحوه رفتار او را توضیح دهید. به جای واکنش به کارهایی که نباید انجام دهد، انرژی بیشتری را روی آموزش دادن به فرزندتان متمرکز کنید.

  • صحبت در مورد آن. از صحبت با فرزندتان در مورد ADHD ابایی نداشته باشید. به بچه ها کمک کنید بفهمند که داشتن بیش فعالی تقصیر آنها نیست و آنها می توانند راه هایی برای بهبود مشکلات ناشی از آن بیاموزند.
  • هر روز زمان خاصی را با هم بگذرانید. زمانی را برای صحبت کردن و لذت بردن از فعالیت های آرامش بخش و سرگرم کننده با فرزندتان اختصاص دهید – حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد. توجه کامل خود را به کودک خود معطوف کنید. رفتارهای مثبت را تعریف کنید. زیاد تعریف نکنید، اما وقتی فرزندتان کار خوبی انجام می دهد، نظر بدهید. به عنوان مثال، هنگامی که فرزندتان منتظر نوبت خود می شود، بگویید: «خیلی خوب نوبت می گیری».
  • رابطه شما با فرزندتان بیشترین اهمیت را دارد. کودکان مبتلا به  اختلال ADHD اغلب احساس می کنند که دیگران را ناامید می کنند، کارهایی را اشتباه انجام می دهند یا “خوب” نیستند. با صبور بودن، درک کردن و پذیرش از عزت نفس فرزندتان محافظت کنید. بگذارید فرزندتان بداند که به آنها اعتقاد دارید و همه چیزهای خوب را در مورد آنها می بینید. با مثبت و محبت آمیز نگه داشتن رابطه خود با فرزندتان، انعطاف پذیری را ایجاد کنید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات پرستاری در منزل با کارشناسان خبره مجموعه سلامت اول تماس حاصل فرمایید.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.