مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی

آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی :آلودگی هوا یکی از  عواملی است که باعث بروز مشکلات ریوی می شود. بنابراین، افراد تا حد امکان باید محیط بیرون و آلوده نروند. به همین دلیل، اگر نیاز به دریافت خدمات پرستاری را دارید، به شما دریافت خدمات پرستاری در منزل را پیشنهاد می کنیم.

با دریافت خدمات پرستاری در منزل دیگر لازم نیست برای دریافت خدمات به بیمارستان های شلوغ و پررفت و آمد مراجعه کنید و در مسیر نیز با ترافیک های سنگین و آلودگی هوا مواجه شوید.

در کل، با دریافت خدمات پرستاری در منزل، دیگر لازم نیست که در محیط های شلوغ و آلوده ی بیمارستان ها رفت و آمد کنید. در نتیجه، ریه های شما کمتر در معرض آلودگی قرار گرفته و احتمال بروز مشکلات ریوی کاهش می یابد.

آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی
آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی

مشکلات ریوی چیست؟

از مهمترین عواملی که باعث مشکلات ریه می شود، آلودگی هوا است. اگر شما نیز در محیط های آلوده کار می کنید و سطح آلودگی در آنجا بالا است، به احتمال زیاد دچار مشکلات ریوی خواهید شد.

آلودگی هوا اثرات جدی روی سلامت سالمندان ‏دارد. دود کارخانه ها و وسایل نقلیه می تواند از منابع آلودگی هوا محسوب می شود. باتوجه به میزان آلاینده هوایی استنشاق شده، نوع آسیب به سیستم تنفسی و ریه متفاوت می باشد. در افراد مبتلا به مشکلات ریوی، بالا بودن میزان سطح آلاینده ها ممکن است باعث بیماری های دیگری مانند آسم نیز شود. به همین دلیل تاحدامکان سعی کنید از رفتن به محیط آلوده خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا چقدر بر سلامت سالمندان تاثیر دارد؟

چه افرادی بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند؟

به طور معمول آلودگی هوا بیشتر برای افرادی خطرناک است که سابقه ی مشکلات ریوی را دارند. افراد دارای مشکلات ریوی، عوارض بیشتری را تجربه خواهند کرد. عوارض مشکلات ریوی در افراد می تواند شامل بیماری مزمن انسداد ریه یا آسم باشد. معمولاً افراد سالمند و کودکان بیشتر در معرض مشکلات ریوی ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

بنابراین، توجه به سلامت سالمندان و کودکان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل، شما می توانید برای رسیدگی به سالمندان و کودکان پرستار در منزل استخدام کنید. با استخدام پرستار در منزل از فرزندتان یا والدین سالمندتان به خوبی در محیط منزل تان مراقبت می شود که به دور از هرگونه آلودگی می باشد.

آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی
آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی

راه های محافظت از خود در برابر آلودگی هوا

  • بهترین راه حل برای جلوگیری از مشکلات ریوی در هوای آلوده، اِجتناب از رفتن به محیط شلوغ و دارای آلودگی های هوایی می باشد.
  • اگر به دریافت خدمات پزشکی و پرستاری نیاز دارید، بهتر است به جای مراجعه حضوری از خدمات در منزل استفاده کنید. دریافت خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می تواند احتمال بروز مشکلات ریوی ناشی از آلودگی هوا را به حداقل برساند.
  • در مکان های آلوده برای جلوگیری از بروز مشکلات ریه از ماسک استفاده کنید.
  • در صورت بروز هر گونه علائم ناشی از آلودگی هوا، از رفتن دوباره به محیط های آلوده و شلوغ اِجتناب کنید. به عنوان مثال، از ورزش کردن در محیط باشگاه اجتناب کنید.
  • در صورتیکه احساس کردید علائم تان در حال تشدید می باشد سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر دچار بیماری آسم هستید، حتماً اسپری مخصوص آسم را همراه داشته باشید. همچنین، از قرار گرفتن در محیط شلوغ و در معرض هرگونه آلودگی اِجتناب کنید.
آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی
آلودگی هوا و بروز مشکلات ریوی

پرستار در منزل از کودکان و سالمندان 

سالمندان و کودکان بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به مشکلات ریوی قرار دارند. بنابراین این افراد باید کمتر در معرض هرگونه آلودگی هوا قرار بگیرند. در صورتی که والدین سالمندتان یا کودک تان دچار مشکلات ریوی است و به مراقبت پرستار نیاز دارد، به شما دریافت خدمات پرستاری در منزل را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید برای دریافت خدمات پرستاری در منزل به وبسایت موسسات پرستاری مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان موسسه پرستاری موردنظرتان بعد از بررسی های لازم با شما تماس گرفته و پرستار متخصص و مجرب را به منزل تان استخدام می کنند.

پرستار در منزل می تواند کارهایی از قبیل دادن دارو به بیمار، توجه به علائم جسمی بیمار، تهیه برنامه غذایی برای فرد، کمک به وی در انجام امور روزانه را انجام دهد. با استخدام پرستار در منزل دیگر لازم نیست که نگران مراقبت از بیمار دارای مشکلات ریوی باشید و کافیست این کار را به پرستاران متخصص و مجرب واگذار کنید.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.