مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم :همه ما گاهی تعجب می کنیم که آیا همه تصمیمات خوب در مورد تربیت کودک را می گیریم؟ آیا ما به عنوان والدین ناامن هستیم یا فقط تمایل داریم از فردیت فرزندمان پیروی کنیم؟ پدر و مادر بودن کار آسانی نیست، اما راهی است که ما را به عنوان یک فرد به بلوغ می رساند. آیا گاهی اوقات خواسته های ما ذهن ما را آشفته می کند و ناخودآگاه و بدون فکر تصمیم می گیریم؟ برخی از اولویت ها در ابتدا تعیین می شوند.

سازگاری والدین مهم است، اما فردیت هر کودک انعطاف پذیری در تربیت را نیز به همراه دارد. به همین دلیل اهمیت تربین فرزندان از سنین کم را برای شما توضیح می‌دهیم.

مهمترین نکاتی که باید در تربیت فرزندان از سنین کم توجه کنید در چیست؟

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم
اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

این مهم است که به کودک یاد دهیم به خودش احترام بگذارد. بلکه اقتدار یا رفتار خوب را از خانه بیاورد که هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه اعمال کند. والدین می‌توانند نمونه‌ای عالی برای شناخت ارزش‌های واقعی باشند و باید از سنین پایین برای پذیرش آن تلاش کنند. جامعه و رسانه ای که هر کودکی هر روز در محاصره آن است، جنبه های خوب و بد دارد.

وقتی کودک بزرگ می شود، باید آن تفاوت ها را بشناسد و بهترین را برای خود انتخاب کند. از طریق موقعیت های مختلف زندگی، به کودک بیاموزید که تسلیم نشود، بلکه اولین دعوای فیزیکی را شروع نکند. او را به یک سطح بالاتر هدایت کنید تا مشکلات را به صورت شفاهی و با گفتگو حل کند.

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم
اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

دوستی در تربیت فرزندان از سنین کم

دوستی همیشه نمادی از وفاداری داشته است که به معنای کمک در همه شرایط است. همچنین به معنای کمک به افراد نیازمند است. لیست اولویت ها در تربیت فرزند بسیار طولانی است، اما ما به عنوان والدین تصمیم می گیریم که کدام یک را در اولویت قرار دهیم. دستور العمل وجود ندارد، ترس موجه است، درست عمل کرده یا نه، ما تمام تلاش خود را می کنیم. مسئولیت بزرگ است و همه ما والدین به بهترین نحو با آن برخورد می کنیم.

رشد کودک امروزی تا حدودی در عصر دیجیتال است، که کاملاً با آنچه ما می‌دانیم متفاوت است. کودکان در چارچوبی یافت می شوند که در آن تفاوت های اجتماعی (فرهنگی، جنسیتی، اقتصادی…) بسیار زیاد است و این نیز با آنچه ما می دانیم متفاوت است. بچه‌ها در محیطی بزرگ می‌شوند که بیشتر انتظار می‌رود که به خود روی بیاورند تا جامعه، که با تجربه شخصی ما متفاوت است. آن‌ها نسل‌هایی هستند که با چالش‌ها، فشارهای غیرقابل تصور، اما همچنین بلاتکلیفی‌هایی مواجه هستند که ما در دوران رشد از آن‌ها عبور نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 10 اصل اساسی فرزند پروری موفق

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم
اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

همه ما می دانیم که گاهی اوقات ثابت بودن چقدر می تواند دشوار باشد. اما شما الگوهای کلیدی رفتار مطلوب هستید، شما به عنوان والدین نشان می‌دهید که کدام آداب و کدام فعالیت‌ها کودک را به هدف (و به کدام هدف) می‌رساند. هر والدین، مربی و معلمی با فرزند ارزش هایی را می سازد که آنها را مهم می داند.

ارتباط در تربیت فرزندان در سنین کم

ارتباط بخش بسیار مهمی در تربیت کودک است. رابطه ای که در سال های اول کودکی برقرار می شود، بعداً از طریق ارتباطی که باید مبتنی بر اعتماد و احترام باشد حفظ می شود. برقراری ارتباط برای کودکان در سنین پایین تر از نوجوانی آسان تر است. اما اساس اعتماد در ارتباطات در اولین روزهای کودکی ساخته می شود.

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم
اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

احترام در تربیت فرزندان در سنین کم

اولین ارزش، عزت نفس کودک، توانایی گوش دادن به نیازها و نقاط قوت اوست. القای عشق به خود در کودکان توسط والدین یا پرستار در خانه از طریق دادن، حمایت، تمجید و در آغوش گرفتن مستمر و بی خود حاصل می شود.

به احساسات فرزندتان احترام بگذارید و او را تشویق کنید تا با او ارتباط برقرار کند. بگذارید کودک به اندازه سنش گریه کند، این هم خوب است و ارزش او را کم نمی کند. وقتی به چیزی دست یافت، سخاوتمندانه از او تمجید کنید. هیچ پاداش مادی نمی تواند جایگزین آن شود. والدین یا کسی که از وظیفه پرستاری از کودک را دارد گه‌گاه به فضیلت های کودک اشاره کند، به تغییرات و تلاش او توجه کند.یا آنچه را که در مورد او دوست دارید بگویید. حضور داشته باشید و تا جایی که می توانید از کودکی در امان باشید.

اهمیت تربیت فرزندان از سنین کم

سخن پایانی

تربیت کودک یک فرآیند طبیعی است، فقط باید از فردیت او آگاه باشید. همه ما فقط یک انسان هستیم و این دقیقاً همان چیزی است که باید به کودکان بیاموزیم زیرا مهم است که خودشان را دوست داشته باشند و خودشان را همان طور که هستند بپذیرند

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار