مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

علائم اولیه سرطان خون در کودکان

علائم اولیه سرطان خون در کودکان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

علائم اولیه سرطان خون در کودکان :سرطان خون در کودکان یکی از شایع‌ ترین سرطان‌ های کودکان و یا نوجوان ها می باشد. طبق گزارش‌های گرفته شده و آمار به دست آمده این نوع سرطان در افراد زیر ۱۵ چیزی بین سه الی چهار هزار کودک را در کشور آمریکا مبتلا می‌ کند. معمولاً سرطان خون از مغز استخوان نشأت می‌ گیرد و سلول های خونی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

این سرطان باعث می‌ شود گلوبول های سفید و قرمز خون در مغز استخوان به وجود آید بعد این سلول ها از جریان خون عبور می کنند و سلول های خونی سالم را سرکوب کرده و از بین می‌برد. اما یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشت علائم سرطان خون می باشد.

علائم اولیه سرطان خون در کودکان
علائم اولیه سرطان خون در کودکان

لذا افراد خیلی زود باید علائم سرطان خون را بررسی کرده و سپس به پزشک معالج برای تسریع در اقدامات پزشکی اقدام نمایند. پرستار کودک باید همواره مراقب علائم رفتاری کودک باشد. ما در این متن قصد داریم تا اطلاعات کافی را در مورد سرطان خون کودکان به شما ارائه کنیم. پس با ما تا پایان متن همراه باشید.

علائم ابتدایی سرطان خون در کودکان

توجه داشته باشید که ارزیابی علائم سرطان خون در کودکان باید در اسرع وقت انجام شود. تا درمان آن به سرعت صورت گیرد. اما تشخیص این علائم بسیار دشوار است و ممکن است تفاوت‌هایی در این علائم ها وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید درصورت دیدن کوچکترین علامتی به پزشک مراجعه کنید و اگر در زمان درمان آن طور که باید و شاید نمی توانید به کودک رسیدگی کنید از خدمات پرستاری استفاده نمایید. اما از همه مهمتر تشخیص این بیماری می باشد. سرطان خون در کودکان نمونه های مختلفی دارد و علائم آن هم بسیار گسترده و متفاوت می باشد. ما در ادامه یک به یک این علائم را معرفی خواهیم کرد.

علائم اولیه سرطان خون در کودکان
علائم اولیه سرطان خون در کودکان

علائم سرطان خون چیست؟

علامت اول کم خونی می باشد. وقتی که بدن کودکان گلبول قرمز کمی داشته باشند شاید یک علامت باشد. گلبول های قرمز وظیفه دارند تا اکسیژن را در بدن تقسیم کنند. لذا اگر کودک شما دچار ضعف، خستگی، سرگیجه سردرد و یا احساس سرما غیر معقول بود، هر چه سریعتر او را به پزشک نشان دهید.

از دیگر علائم بیماری سرطان خون در کودکان می توان به عفونت های مکرر اشاره کرد. این علت باعث به وجود آمدن سلول‌های غیرطبیعی در بدن می‌ شود. دلیل بعدی کبودی و خونریزی می باشد. داشتن درد استخوان و یا مفصل هم از دیگر دلایل است. ایجاد تورم در ناحیه شکم صورت و بازوها و یا گره های لنفاوی از علائمی می باشد که والدین و یا پرستار کودک هر چه سریعتر باید فورا به پزشک نشان دهند. اگر در کودک خود کمبود اشتها حس گردید و یا کاهش وزن ناگهانی و معده درد دیدید حتما این مشکل را با پزشک معالج در میان بگذارید.

ایجاد سرفه ها و یا مشکلات تنفسی از دیگر علائم وجود بیماری سرطان خون می باشد. چنانچه کودک شما دچار تشنج، سردرد و یا استفراغ شد او را به پزشک نشان دهید. از دیگر علائم بثورات پوستی می باشد. احساس ناراحتی عمومی و یا خستگی مفرد از دیگر علائم است که باید به آن رسیدگی کرد. در کل باید گفت که با دیدن این علائم سعی کنید هر چه سریعتر آزمایش های لازم و اقدامات پزشکی که نیاز است را انجام دهید.

صحبت پایانی با والدین

علائمی که گفته شد می تواند جزو علائم سرطان خون در کودکان باشد. اما در صورت دیدن این علایم اول خونسردی خود را حفظ کنید. لذا ممکن است این دلایل نشان دهنده بیماری های دیگر که بسیار هم ساده هستند باشد. بارها گفتیم و باز هم میگویم چنانچه بیماری سرطان خون کودکان خیلی زود شناسایی شود، راه درمان آن آسان تر و خیلی راحت می توان آن را از بین برد.

اما در صورتی که دیر به آن برسید و بیماری پیشرفت کند، ممکن است که کودک را از پای درآورد. لذا امروزه راه های درمانی بسیار زیادی برای کنترل و از بین بردن این بیماری به وجود آمده است. در صورتی که برای نگهداری کودک مبتلا شده خود به سرطان خون دچار مشکل هستید می توانید از موسسه پرستاری استفاده کنید و از آن ها بخواهید تا برای نگهداری از کودک شما بهترین پرستاران را بفرستند. در این زمینه می توانید از مرکز پرستاری سلامت اول هم استفاده کنید. ما در زمینه پرستار کودک و  پرستار سالمند پرستار بیمار بهترین پرستاران را در اختیار شما قرار خواهیم داد.



سوالات متداول

آیا سرطان خون در کودکان قابل درمان می‌باشد ؟

راه های درمان زیادی امروزه برای از بین بردن این بیماری وجود دارد اما اگرعلائم دیرتشخیص داده شود ممکن است برای کودک خطرناک باشد. اگر این بیماری سریع شناسایی بشود راه درمان آن ساده تر و راحت تر خواهد بود.

آیا تورم شکل از علائم سرطان خون در کودکان می‌باشد ؟

بله تورم شکل یکی ازعلائم سرطان خون در  کودکان می‌باشد که در صورت بروز هر چه سریعتر باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

 آیا علائم سرطان خون در کودکان سریع ظاهر می‌شود ؟

سرطان خون می تواند مزمن باشد و علائم ممکن است به آهستگی ایجاد شود یا حاد باشد و علائم نیز خیلی سریع ظاهر شوند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار