مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

5 عامل موثر در تعیین قیمت دستمزد پرستار سالمند در منزل

هزینه پرستار سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

هزینه پرستار سالمند در منزل، یک عامل مهم در بررسی و تصمیم‌گیری درباره مراقبت سالمندان است. اما باید توجه داشت که هزینه‌ها ممکن است متغیر باشند و بستگی به عوامل متعددی داشته باشند. از جمله این عوامل می‌توان به محل زندگی، میزان نیازهای سالمند، ساعت کاری پرستار، تخصص و تجربه پرستار و سطح مراقبت موردنیاز اشاره کرد. در برخی موارد، هزینه پرستار سالمند در منزل ممکن است بالاتر از هزینه مراقبت در مراکز مراقبت سالمندان باشد. اما در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها می‌توانند مقابله با افزایش کیفیت زندگی سالمندان و ارائه مراقبت حرفه‌ای در محیط آشنا و راحت خانه، به جای هزینه‌های بیمارستانی و مراکز مراقبت توسط اشخاص حاضر به پرداخت آن‌ها، تلقی شوند.

همچنین، در مقایسه با هزینه‌های مراقبت بیمارستانی، استفاده از پرستار در منزل می‌تواند هزینه‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی را کاهش دهد. در نهایت، تصمیم‌گیری درباره استفاده از پرستار سالمند در منزل باید با توجه به نیازها، محدودیت‌های مالی و توانایی مالی خانواده سالمندان انجام شود.

هزینه پرستار سالمند در منزل
قیمت پرستار سالمند در منزل

محاسبه قیمت پرستار سالمند در منزل

قیمت‌ های پرستار در منزل به عوامل مختلفی مانند شرایط جسمی سالمند، نیاز مراقبتی او و محیط ارائه خدمت وابسته است. همچنین تایم کاری پرستار سالمند که به صورت ساعتی، روزانه و یا شبانه روزی تعیین می‌شود در کنار شرح دقیق شفلی وی در نگهداری سالمند در منزل، از موارد مهم تعیین نرخ دستمزد یک پرستار سالمند در منزل می‌باشند.

اغلب سالمندان و خانواده هایشان علاقه دارند که عزیزانشان به جای زندگی در یک مرکز درمانی و مراقبتی، در منزل خود زندگی کنند. با این وجود، بسیاری از سالمندان امکان دارد که با توجه به وضعیت جسمانی و وجود بیماریشان به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشند که در این شرایط به پرستار در منزل نیازمند هستند. بنابراین علاقه دارند بدانند هزینه پرستار سالمند در منزل به چه صورتی محاسبه می شود. برخی دیگر از سالمندان درگیر بیماری های جسمانی نیستند اما امکان دارد که برای انجام امور شخصی و مدیریت کردن کارهای روزمره به کمک های اضافی نیازمند باشند در نتیجه آنها باید به همراه اعضای خانواده هایشان تصمیم بگیرند که آیا گرفتن پرستار سالمند جهت نگهداری سالمند نیاز است یا خیر. این دو خدمات پرستاری و افرادی که در این شغل ها فعالیت می‌کنند از نظر توانایی دانش و مهارت با هم متفاوت هستند. شما باید بتوانید بر اساس این موارد آنها را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای سالمند شما باشد.

در نتیجه جهت تعیین هزینه پرستار سالمند در منزل و یا حتی پرستار بیمار باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. نوع بیماری سالمند
  2. مشکلات حرکتی فرد سالخورده
  3. امور منزل
  4. مدت زمان حضور پرستار
  5. موقعیت جغراقیایی

در ادامه شرح می‌دهیم هرکدام از موارد بالا چگونه در تعییت قیمت دستمزد پرستار سالمند میتوانند موثر باشند.

نحوه محاسبه دستمزد پرستار سالمند
هزینه پرستار سالمند در منزل

انواع بیماری‌های سالمند

باید به این موضوع توجه کنید که قاعدتا هزینه نگهداری از سالمندی که در منزل به یک بیماری خاص مبتلا است، با فردی که فقط به یک همدم و هم‌صحبت نیاز دارد کاملا متفاوت محاسبه می گردد؛ زیرا باید پرستار فرد با یکسری مهارت‌های پزشکی و درمانی مثل انجام تزریقات، اندازه‌گیری و کنترل قند و فشار خون، تعویض پانسمان، نظارت بر مصرف  داروها  وغیره آشنایی داشته باشد تا بتواند به خوبی وظایف پرستاری از سالمند را انجام دهد.

دستمزد استخدام پرستار سالمند شبانه‌روزی در منزل
قیمت استخدام پرستار سالمند در منزل

مشکلات حرکتی سالمندان

از دیگر عواملی که روی میزان هزینه پرستار سالمند در منزل تاثیر دارد مشکلات حرکتی است؛ اگر سالمند شما به خاطر ناتوانی جسمی، سکته یا هر دلیل دیگری نمی‌تواند تحرک کند و نیاز است پرستار، به سالمندتان در جهت جلوگیری از زخم بستر جا به جایی بر روی تخت، حمام، هدایت روی ویلچر و همراهی در زمان راه رفتن با واکر کمک کند باید هزینه بیشتری نسبت به سالمندی که خودش می‌تواند کارهای شخص اش را انجام دهد پرداخت کنید.

اطلاع از نرخ قیمت پرستار سالمند در منزل
هزینه استخدام پرستار سالمند

انجام امور منزل

اینکه شما در امور منزل چقدر به کمک نیاز دارید روی قیمت پرستار سالمند در منزل تاثیر می گذارد؛ زیرا به هر میزان وظایف خانه‌داری بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر می ‌شود. این امور منزل شامل نظافت خانه، خرید مواد غذایی، پخت و پز، پذیرایی از مهمان ها و غیره می شود.

انجام امور منزل در تعیین نرخ پرستار سالمند موثر است
امور سبک منزل می‌تواند برعهده پرستار سالمند باشد

مدت زمان حضور پرستار در منزل

طبیعتا هر قدر ساعات کاری پرستار سالمند در منزل بیشتر باشد، هزینه پرستار سالمند در منزل هم افزایش پیدا می کند. بعضی از سالمندان فقط نیازمند مزاقبت ساعتی هستند، ولی بسیاری دیگر به علت شرایط جسمانی و سلامتی که دارند ممکن است برای ساعات طولانی‌ و یا حتی به شکل شبانه روزی به پرستار احتیاج داشته باشند، در چنین شرایطی قیمت نگهداری سالمند در منزل متفاوت خواهد بود.

اگر به جز فرد سالمند شخص دیگری در منزل حضور داشته باشد که پرستار سالمند به آن هم نیاز باشد خدماتی ارائه دهد، مثل شستن لباس، مرتب کردن اتاق و… شما باید به ازای هر فرد هزینه بیشتری به پرستار پرداخت کنید.

موقعیت جغرافیایی سالمند و پرستار

موقعیت محلی ای که پرستار باید روزانه در منزل درخواست کننده حضور پیدا کند جزو عواملی است که روی هزینه پرستار سالمند در منزل تاثیر می‌ گذارد. چراکه به هر میزان مسافت دورتر باشد هزینه رفت و آمد پرستار هم بیشتر می ‌شود.

تاثیر فاصله جغرافیایی در تعیین نرخ پرستار سالمند
فاصله جفرافیایی می‌تواند در قیمت پرستار سالمند تاثیرگذار باشد

بیشتر بخوانید :هزینه نگهداری سالمند به چه مواردی بستگی دارد؟

سخن پایانی

در پایان مطلب باید اضافه کنیم که موسسه پرستاری علاوه بر ارائه پرستار سالمند خدمات پرستاری دیگری هم مانند پرستار کودک ارائه می دهد که شما می توانید در صورت لزوم درخواست اعزام پرستار کنید.

باید بدانید که هم اکنون تعرفه هزینه پرستار سالمند در منزل افزایش پیدا کرده است. همچنین در برخی موارد و برخی بیمه‌ها، هزینه پرستار در منزل تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. افراد دارای بیمه‌های تکمیلی و واجد شرایط می توانند جهت پوشش بخشی یا تمام هزینه های پرستار در منزل از بیمه استفاده کنند. البته مراقبت طولانی مدت، جزو پرستاری در منزل، معمولاً تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار نمی گیرد. اگر در غرب تهران هستید می‌توانید از خدمات پرستار سالمند در منزل غرب تهران استفاده کنید.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.