مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

همراه بیمار، همراه بیمار در بیمارستان، خدمات مراقبتی و درمانی در منزل

همراه بیمار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

همراه بیمار در سال های اخیر به عنوان یکی از مهمترین خدمات مراقبتی که توسط مراکز ارائه دهنده خدمات کلینیکی و پاراکلنیکی از جمله سلامت اول که در منزل فعالیت می کنند، ارائه می شود. همراه بیمار که غالباً به آن پرستار بیمار هم گفته می شود، در واقع کسی است که بیمار را در روند درمانی و مراقبتی به ویژه در زمان بستری در بیمارستان در کنار بیمار است و خدمات تخصصی مراقبتی را به او ارائه می دهد.

بستری شدن در بیمارستان برای بسیاری از ما تجربه نا خوشایندی بوده است. زمانی که به دلایل شرایط پزشکی باید در یک محیط درمانی به مدت طولانی قرار بگریم و گاها توان و اجازه انجام امور شخصی خود را نیز نداریم. این تجربه ازار دهنده و سرشار از استرس زمانی که فرد تحت مراقبت تخصصی قرار بگیرد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

همراه بیمار

لزوم حضور همراه بیمار در زمان بستری بودن او در بیمارستان امری واضح و مشخص است. علت آن نبود پرسنل کافی درمانی در بیمارستان برای رسیدگی به امور مراقبتی بیمار است.

علل مختلفی وجود دارد که عنوان می کند چرا بیماران به همراه در زمان بیماری نیاز دارند.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از سالمند مبتلا به بیماری پارکینسون

چه بیمارانی به همراه بیمار نیاز دارند؟

بیماران تنها:

  بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند کهولت سن و از دست دادن همسر، دوری از فرزندان، دوری از خانواده و نداشتن دوستان و اطرافیان نزدیک مجبور هستند بسیاری از مراحل درمانی خود را به تنهایی انجام دهند. اما اگر فرد نیاز به همراه داشته باشد می تواند در این صورت از خدمات مراقبتی و درمانی همراه بیمار استفاده کند.

اشتغال اطرافیان:

در حال حاضر مشفله های کاری زمان کافی برای کم به اعضای خانواده را به افراد نمی دهد. در صورتی که یکی از عزیزانمان باید به مدت طولانی در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد اطرافیان نمی توانند در تمام طول مدت بستری او را همراهی کنند از این رو نیاز به استفاده از خدمات همراه بیمار خواهند داشت.

همراه بیمار

نیاز به انجام مراقبت تخصصی:

درمورد بسیاری از بیماری ها نیاز به جابجایی و ارائه خدمات مراقبتی تخصصی توسط مراقب بیمار وجود دارد. گاها اطرافیان بیمار به دلیل ناآگاهی و سهل انگاری در امر مراقبت عواقب جبران ناپذیری را برای بیمار به بار می آورند. به همین دلیل در چنین شرایطی وجود یک مراقب آموزش دیده که بر اصول مراقبتی واقف بوده و تمام زمان خود رابه مراقبت از بیمار اختصاص می دهد بسیار کمک کننده خواهد بود.

نگرانی از بیماری همراه:

اگر همراه خانوادگی بیمار خود نیز در شرایط نامناسبی از نظر سلامتی به سر برد احتمال بیمار شدن او در محیط بیمارستانی وجود خواهد داشت. ابتلا به بیماری های واگیر از جمله مواردی است که به راحتی در محیط درمانی و بیمارستانی افراد را درگیر می کند. یکی دیگر از عللی که باید از کمک همراه بیمار آموزش دیده استفاده کرد کاهش احتمال خطر بیماری در اطرافیان بیمار است.

همراه بیمار

همراه بیمار نباید در روند درمان بیمار و دستورات پزشک دخالت کند و درمان را با اختلال مواجه کند. همراه بیمار بر اساس توصیه های پزشک و پرستار برخی از امور مراقبتی  را برای بیمار انجام می دهد. او باید با هوشیاری کامل در کنار بیمار باشد. اگر ببیمار به چیزی احتیاج داشت درصورتی که با دستور پزشک مغایرتی نداشته باشد ان ها را انجام دهد. در زمان خواب بیمار به هوشیاری و توجه بیشتری نیاز دارد که مراقب باید به این نکته توجه کند و در زمان خواب بیمار را تنها رها نکند. عمل به توصیه های پزشک و انتقال آن به اطرافیان بیمار و همراهی بیمار تا لحظه ترخیص و بعد از آن به عهده همراه و مراقب بیمار است.

مرکز پرستاری سلامت اول خدمات همراه بیمار خود را به صورت پاره وقت و یا تمام وقت بنا به درخواست خانواده بیمار در اختیار انها قرار می دهد. چه بیمار شما، کودک دلبندتان باشد یا سالمند عزیزتان، مرکز سلامت اول، با بهره گیری از پرستاران و متخصصات دلسوز، خدمات پرستار سالمند، پرستار بیمار و پرستار کودک را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به شما ارائه می دهد.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.