مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

خواص چای سبز برای سالمندان

خواص چای سبز برای سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

خواص چای سبز برای سالمندان :سالمندی دورانی از زندگی است که در این دوران پیش از هر زمان دیگر به مراقبت، رسیدگی و توجه به رژیم غذایی نیاز است. بنابراین، سالمندان در دوران سالمندی که از 65 سالگی شروع می شود، باید رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنند. در دوران سالمندی، بدن سالمندان به دریافت مواد ویتامینی و مغذی احتیاج بیشتری دارد. بنابراین، سالمندان می توانند مصرف چای سبز را در برنامه روزانه شان قرار دهند. در این مقاله با خواص چای سبز برای سالمندان آشنا می شوید.

خواص چای سبز برای سالمندان
خواص چای سبز برای سالمندان

نوشیدن چای سبز برای سالمندان چه مزایایی دارد؟

توجه به سبک تغذیه ی سالم در دوران سالمندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، نوشیدن دمنوش چای سبز می تواند انتخاب خوبی برای تامین نیازهای بدن سالمندان باشد. چای سبز دارای ترکیبات، ویتامین و مواد مغذی است که در سلامت بدن نقش موثری دارند. شما  به عنوان سالمند با نوشیدن یک لیوان چای سبز می توانید از سلامت ارگان های بدن تان محافظت کنید. خواص کلی چای سبز برای سالمندان عبارتست از:

  • خواص چای سبز در جلوگیری از لخته شدن خون

چای سبز حاوی ترکیباتی از قبیل آنتی اکسیدان های قوی و پلی فنول می باشد. این ترکیبات موجود در چای سبز مانع ایجاد لخته های خونی می شوند. بنابراین، سالمندان با نوشیدن یک لیوان چای سبز در طول روز می توانند از گرفتگی عروق جلوگیری کرده و سیستم قلبی و عروقی دست پیدا کنید.

  • خواص چای سبز در جلوگیری از بروز سرطان

سالمندان در دوران سالمندی مستعد ابتلا به سرطان های مختلف هستند. بنابراین، نوشیدن چای سبز می تواند به جلوگیری از بروز سرطان در دوران سالمندی کمک زیادی کند. همچنین، نوشیدن یک لیوان چای سبز به صورت روزانه از تشدید سلولهای سرطانی در بدن نیز جلوگیری می کند.

  • خواص چای سبز برای سیستم قلب و عروق

قلب جزو ارگان های اصلی بدن است. محافظت از سیستم قلب و عروق اهمیت زیادی دارد. چای سبز دارای مواد مغذی و ترکیبات مفیدی است که از سلامت قلب محافظت می کنند. با نوشیدن چای سبز می توانید جلوی بروز بیماری های قلبی را بگیرید. نوشیدن روزانه یک لیوان چای سبز از بروز سکته ی مغزی نیز جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص درمانی چای سبز برای کبد چرب

خواص چای سبز برای سالمندان
خواص چای سبز برای سالمندان
  • خواص چای سبز برای لاغری

سالمندان دارای اضافه وزن با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه می شوند. بنابراین، سالمندان در این دوران باید از اضافه وزن خودداری کنند. چاقی و افزایش وزن در سالمندان می تواند زمینه ساز بروز بیماری های قلبی و عروقی شود. پس بهتر است که سالمندان به منظور لاغری و جلوگیری از افزایش وزن به صورت روزانه چای سبز مصرف کنند. چای سبز دارای کاتچین است که در چربی سوزی نقش موثری دارد. ‏

  • خواص چای سبز در تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی می تواند مانع بروز بیماری های مختلف در سالمندان شود. بنابراین، سالمندان با مصرف چای سبز می توانند سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را به حداقل برسانند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

خواص چای سبز برای سالمندان
خواص چای سبز برای سالمندان
  • خواص چای سبز در جلوگیری از بروز افسردگی

برخی از سالمندان در دوران سالمندی با مشکل افسردگی مواجه می شوند. بنابراین، به منظور پیشگیری از افسردگی در سالمندان بهتر است که مصرف چای سبز را در رژیم غذایی آنها بگنجانید.

  • خواص چای سبز در تنظیم هورمون ها

یکی از خواص چای سبز تنظیم هورمون های بدن می باشد. سالمندان مستعد ابتلا به بیماری پروستات هستند. بنابراین، به منظور پیشگیری از بروز بیماری پروستات به سالمندان توصیه می شود که روزانه یک لیوان چای سبز بنوشند.

خواص چای سبز برای سالمندان
خواص چای سبز برای سالمندان
  • خواص چای سبز در بهبود عملکرد مغز

چای سبز در بیدار و هشیار نگه داشتن مغز و در نتیجه بهبود عملکرد مغز نقش زیادی دارد. چای سبز حاوی کافئین است و به همین دلیل مصرف چای سبز به بهبود عملکرد مغز کمک زیادی می کند.

  • خواص چای سبز در بهبود عملکرد ریه

چای سبز حاوی پلی فنول و کاتچین است . ترکیبات موجود در چای سبز خواص ضدالتهابی دارد. بنابراین، نوشیدن چای سبز در دوران سالمندی احتمال بروز التهاب ریه و ابتلا به آسم، برونشیت و سرطان ریه را کاهش می دهد.

خواص چای سبز برای سالمندان
خواص چای سبز برای سالمندان
  • استخدام پرستار برای رسیدگی به سالمند

در صورتیکه از والدین سالمندان نگهداری می کنید و به دنبال کمک پرستار برای رسیدگی و مراقبت از آنها هستید به شما دریافت خدمات پرستاری در منزل را پیشنهاد می کنیم. با دریافت خدمات پرستاری در منزل دیگر لازم نیست که دغدغه ی رسیدگی و مراقبت از والدین سالمندتان را داشته باشید. پرستار سالمند می تواند برنامه ی غذایی برای سالمند معین کند. رژیم غذایی که پرستار برای سالمند تعیین می کند، می تواند حاوی چای سبز باشد. چای سبز به دلیل داشتن ویتامینها، آنتی اکسیدان های قوی در بروز بیماری های قلبی، سرطان، پروستات نقش موثری دارد. همچنین، از دیگر خواص نوشیدن چای سبز در دوران سالمندی، بهبود عملکرد مغز، ریه و جلوگیری از افسردگی است.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار