مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

سلامت روان پرستاران سالمند

سلامت روان پرستاران سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

سلامت روان پرستاران سالمند سالمندان جزو آن دسته از افراد هستند که به رسیدگی و مراقبت زیادی احتیاج دارند. بنابراین، برای رسیدگی بهتر به سالمندان باید پرستار سالمند در منزل را استخدام کنید. به دلیل اینکه پرستار سالمند در منزل تهران با موقعیت های استرس زای متعددی روبرو می شود، امکان بروز مشکلات روانی در وی وجود دارد. بنابراین در صورتیکه قصد استخدام پرستار سالمند را دارید، به شما مراجعه به موسسه پرستاری را پیشنهاد می کنیم. با دریافت خدمات پرستاری از موسسات پرستاری معتبر، پرستارانی که سلامت روان دارند به منزل تان اعزام می شوند.

سلامت روان پرستاران سالمند
سلامت روان پرستاران سالمند

منظور از سلامت روان چیست؟

فردی که سلامت روان دارد از نظر ذهنی، احساسی، روحی، فکری سالم و بدون چالش می­باشد. در کل می توان گفت که فردی که از نظر روانی سالم است، نحوه ی استدلال، ادراک و رفتارش سالم است. در صورتیکه فرد از سلامت روان سالمی برخوردار نباشد، در عملکرد روزانه نیز دچار مشکل می شود. بنابراین، پرستاران که وظیفه ی مراقبت و نگهداری سالمند را برعهده دارند باید از نظر روانی در سلامت کامل باشند.

نکاتی درباره سلامت روان پرستاران سالمند

حرفه ی پرستاری می تواند باعث ایجاد چالش های فکری و روانی در افراد شود. بنابراین، پرستاران باید به منظور حفظ سلامت خود کارهایی را انجام دهند. انجام فعالیتهای ساده مانند پیاده روی، مصرف مواد غذایی و مکمل های انرژی زا، اختصاص وقت برای تفریح، پردازش احساسات تان، توجه به خودتان می تواند در بهبود سلامت روان  افراد به عنوان پرستار نقش موثری داشته باشد. پس اگر می خواهید به عنوان پرستار سالمند، عملکرد خوبی داشته باشید باید از سلامت روان کامل برخوردار باشید.

سلامت روان پرستاران سالمند
سلامت روان پرستاران سالمند

سلامت روان پرستاران سالمند

در صورتیکه قصد استخدام پرستار سالمند در منزل را دارید باید به سلامت روان وی توجه ویژه داشته باشید. پرستار سالمند که از سلامت روان برخوردار باشند، قادر به رسیدگی اصولی به سالمند نمی­‌باشد.

به منظور اطمینان از سلامت روان پرستار سالمند می توانید برخی از نکات را مدنظر قرار دهید که عبارتند از:

  • علائم مصرف دخانیات؛
  • مشکل در توهم یا درک واقعیت؛
  • احساس غمگینی و نگرانی بیش از اندازه؛
  • عدم تواناایی در درک احساسات دیگران؛
  • دارای مشکلات رفتاری و وسواسی زیاد؛
  • دارای حالات تحریک پذیری زیاد؛
  • دارای عصبانیت و ترس بیش از حد.
سلامت روان پرستاران سالمند
سلامت روان پرستاران سالمند

وظایف پرستار سالمند

پرستار در منزل، فردی است که به طور روزانه، ساعتی یا شبانه روز در حال خدمت رسانی به سالمند و نگهداری سالمند می باشد. پرستار در منزل باید بتواند رابطه ی خوب و صمیمی با سالمند برقرار کند. همچنین، پرستار سالمند باید بتواند وضعیت سالمند را به خوبی بررسی کرده و نکات مراقبتی برای رسیدگی بیشتر و بهتر به وی به خانواده نیز ارائه دهد. پرستار سالمند وظایف متعددی دارد. وظایف پرستار در منزل عبارتند از:

  • کنترل وضعیت بیمار؛
  • تنظیم برنامه غذایی برای سالمند؛
  • کمک به انجام فعالیتهای روزانه سالمند؛
  • رعایت بهداشت سالمند؛
  • رسیدگی به سلامت روحی سالمند؛
  • دادن دارو به سالمند.
سلامت روان پرستاران سالمند
سلامت روان پرستاران سالمند

موسسه پرستاری معتبر

مراکز مختلفی در  زمینه ی ارائه ی خدمات پرستاری مختلف مانند نگهداری سالمند فعال می باشند که خدمات با کیفیت های متنوع را با هزینه های متفاوت ارائه می دهند. هنگام انتخاب موسسه پرستاری متعبر باید به عواملی از قبیل کیفیت خدمات ارائه شده در موسسه، میزان تخصص و تجربه پرستاران، هزینه خدمات، سلامت روان پرستاران توجه داشته باشید. در صورتیکه می خواهید پرستار در منزل را از طریق موسسه خدمات پرستاری معتبر استخدام کنید، حتماً باید به سلامت روان پرستار توجه داشته باشید. پرستاری که از نظر روانی در وضعیت خوبی نباشد، قادر به رسیدگی و مراقبت از سالمند نخواهد بود.

پیشنهاد مقاله: بیمار‌های اعصاب و روان سالمندان

سلامت روان پرستاران سالمند
سلامت روان پرستاران سالمند

کلام آخر

به دلیل اینکه پرستار سالمند باید حتماً برای رسیدگی به امور سالمند از سلامت کافی برخوردار باشد، باید اقدام به استخدام پرستار از موسسه پرستاری معتبر و شناخته شده کنید. شما می توانید با مراجعه به وبسایت موسسه پرستاری، درخواست خود را مبنی بر استخدام پرستار در منزل ثبت کنید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. پس از ثبت درخواست و انجام بررسی های لازم توسط کارشناسان موسسه پرستاری، پرستار مجرب و متخصص به منزل تان برای رسیدگی به امور سالمندان اعزام می شود. این پرستاران دارای تجارب و تخصص کافی در زمینه ی نگهداری و مراقبت از سالمند بوده و از سلامت روان نیز برخوردار می باشند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار