مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه :یکی از نوشیدنی های پرمصرف که معمولاً صبح ها برای هوشیار ماندن و دریافت انرژی روزانه از آن استفاده می کنند، چای سیاه می باشد. چای سیاه یکی از نوشیدنی های خاص ایرانیان به حساب می آید که نه تنها برای صبحگاه بلکه برای عصرانه و حتی شب ها هم از این نوشیدنی استفاده می کنند. اما خوب است که بدانید هر چیزی معایبی هم دارد.

عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه
عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه

به طور مثال استفاده بیش از حد این نوشیدنی می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. لذا ما در این مقاله قصد داریم تا معایب چای سیاه و مشکلاتی که در استفاده بی رویه از آن برای شما به وجود خواهد آمد را توضیح دهیم. این نوشیدنی ممکن است برای دندان ها، استخوان ها، کلیه و یا خون و سایر اعضای بدن مشکلاتی را به وجود آورد. در کل عوارض و مزایایی از این چای وجود دارد که ما در این متن تمام این نکات را مورد بررسی قرار داده و شما را در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد.

بررسی مضرات چای سیاه

چای سیاه نوشیدنی دارای کافئین می‌ باشد. البته در آن آنتی اکسیدان‌ ها و محرک هایی هم موجود می باشد. اکسیداسیون برگ های گیاه چای را از رنگ سبز به سیاه تبدیل می کنند. از این جهت می‌ توان گفت که چای سیاه یک نوشیدنی کامل اکسید شده می باشد. به دلیل محبوب بودن این نوشیدنی در ایران باید به مضرات استفاده بیش از حد این نوشیدنی ها هم بپردازیم.

افرادی که دارای کم خونی و یا فقر آهن می باشند باید از این نوشیدنی کمتر استفاده کنند. معایب چای سیاه برای افرادی که بیماری های قلبی دارند بیشتر خودنمایی می کند. چای سیاه بر روی فشار خون تاثیر گذار می باشد. این چای را اگر بیش از حد مصرف کنید ممکن است دچار پوکی استخوان، شکنندگی دندان ها و سایر نقاط بدن خود شوید. این چای برای کلیه و کسانی که سنگ کلیه دارند مضر است.

عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه
عوارض استفاده بیش از حد چای سیاه

این چای ممکن است برای پروستات اختلالاتی ایجاد کند. نوشیدن این چای احتمال سرطان مری را افزایش می دهد. لذا افراد در زمان میل کردن این نوشیدنی آن را داغ استفاده می کنند و به دلیل بالا بودن دما ممکن است به این بیماری دچار شوید. به دلیل اینکه چای دارای فلوراید می باشد اگر مصرف آن بیش از اندازه باشد، ممکن است که باعث کاهش کیفیت استخوان و دندان شود. در صورت بروز مشکلاتی بارچای سیاه می توانید از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید

عوارض شایع در زمان مصرف بیش از حد

معایب چای سیاه در صورت استفاده بیش از حد می‌ تواند بر روی خوابیدن شما تأثیر گذار باشد. لذا ممکن است باعث ایجاد اضطراب در شما شود. این نوشیدنی ممکن است نفس شما را سریع تر کند. ایجاد سردرد از دیگر معایب استفاده از چای سیاه می باشد. افزایش ادرار هم می تواند از معایب چای سیاه به حساب آید. افراد دارای مشکلات قلبی بهتر است که چای سیاه را محدودتر کنند.

این نوشیدنی ممکن است باعث ایجاد ضربان نامنظم قلب شود. تهوع و استفراغ از دیگر معایب این چای است. اما از دیگر معایب استفاده بیش از حد از چای سیاه می توان به عصبی شدن و بیقراری های غیر معقول، ایجاد صدای زنگ در گوش، لرزش در دست و پا و کم خونی را نام برد. اما از دیگر مواردی که باید به آن بسیار توجه شود ایجاد فشار خون بالا و یا بالا رفتن غلظت خون است. سعی کنید به این مضرات توجه داشته باشید و مصرف چای سیاه خود را کنترل کنید.

معایب چای سیاه برای کودکان

این نوشیدنی می تواند بر عملکرد رفتاری و جسمانی کودکان هم تاثیر گذار باشد. بعضی از کودکان چای سیاه دوست دارند. اما خوب است که بدانید نصف مصرفی که بزرگسالان از چای سیاه دارند را اگر کودکان داشته باشند ممکن است دچار مشکلات بیشتری شوند.

از معایب و عوارض استفاده از چای سیاه برای کودکان می توان به سردرد، فشار خون بالا، ضربان قلب بالا، پریشانی، ناراحتی معده و… اشاره کرد. لذا کافئین‌ یک محرک بسیار بالا است و انرژی زیادی را برای افراد به وجود می‌ آورد. استفاده از کافئین برای کودکان می تواند اثرات منفی را برای آن ها به وجود آورد. توجه داشته باشید با توجه به اینکه این نوشیدنی خواه یا ناخواه ادرار آور است در کودکان باعث می شود که دچار شب ادراری هم شود.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار