مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

اغلب والدین بهانه‌های زیادی در مورد اینکه چرا برای کودکشان پرستار استخدام نمی‌کنند، می‌آورند. اما واقعیت این است که تمام پدر و مادرها به پرستار بچه احتیاج دارند. ما می‌دانیم اولین باری که فرزندتان را نزد پرستار می‌گذارید چقدر دردناک است، اما امروزه نقش پرستار کودک در زندگی والدین نیز بسیار پررنگ شده است.

نقش پرستار کودک در زندگی والدین
نقش پرستار کودک در زندگی والدین

 آنچه در این مقاله می‌خوانید

  • نقش پرستار کودک در زندگی والدین
  • استخدام پرستار کودک
  • کلام پایانی

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

مهم‌ترین دلایلی که به شما می‌گوید به یک پرستار کودک احتیاج دارید:

نقش پرستار کودک در زندگی والدین
نقش پرستار کودک در زندگی والدین

 پرستار بچه از شما پدر و مادر بهتری می‌سازد

هیچ پدر و مادری در دنیا وجود ندارد که بدون استرس زندگی کند. بسیار مهم است که شما راهی برای ازبین‌ بردن استرستان پیدا کنید تا به دلیل یک مسئله کوچک این عصبانیت و استرس را سر بچه‌هایتان تخلیه نکنید.

زمانی که شما کارها را به یک پرستار می‌سپارید و به میزان کافی استراحت کرده‌اید، احساس خوبی دارید و صبورتر هستید. در نتیجه قادرید احساس شادی و امنیت بیشتری به کودکتان بدهید. برای این که بتوانید والدین بهتری باشید باید بتوانید نسخه بهتری از خودتان باشید.

مهارت‌های ارتباطی فرزندتان را تقویت می‌کند

شما همیشه موردعلاقه کودکتان خواهید بود؛ اما تجربه ارتباط با یک پرستار به کودک می‌آموزد که چگونه با دیگران رابطه برقرار کند. زمانی فرا می‌رسد که شما دیگر نمی‌توانید در کنار فرزندتان بمانید؛ مانند زمانی که او به پیش‌ دبستانی می‌رود. فرزند شما باید بتواند با بچه‌ های دیگر و مراقبین مهدکودک روابط سالمی ایجاد کند.

اگر کودکان در سال‌ های ابتدایی زندگی‌ شان یاد نگیرند که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند پیش‌دبستانی یا مهدکودک رفتن برایشان سخت‌تر می‌شود.

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

شما باید مراقب خودتان باشید

با وجود یک پرستار کودک شما زمان کافی دارید تا در یک کلاس یوگا ثبت‌نام کنید، صبح‌ها برای دویدن به پارک محله‌تان بروید یا به‌سادگی برای هر سرگرمی دیگری که موردعلاقه‌تان است وقت بگذارید. فقط به‌این‌علت که شما بچه‌دار شده‌اید به این معنی نیست که باید از خودتان دست بکشید.

درست است که فرزند شما بخش بزرگی از زندگی شماست اما نباید تمام زندگی شما شود. برای شاد بودن در کنار فرزندانتان باید مراقب سلامتی خود باشید. این یعنی شما شخص شگفت‌انگیزی هستید و کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهید. مطمئن باشید زمانی که بهترین خود باشید فرزندانتان از شما تشکر خواهند کرد.

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

شما باید به رابطه خود اهمیت دهید

زمانی که بچه‌دار می‌شوید بسیار راحت است که او را به همه افراد حتی همسرتان ترجیح بدهید. بااین‌حال مهم است که برای تقویت رابطه خود با همسر و سایر افراد مهم زندگی‌تان زمان کافی بگذارید حتی بیش از هر زمان دیگری!

برای فرزندپروری باید با فرزندتان در یک راستا قرار بگیرید. برای انجام این کار لازم است با او وقت بگذرانید و مکالمه‌های واقعی داشته باشید. اگر تمام مکالمات شما با او کمتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد هیچگاه نمی‌توانید برای او والدین خوبی باشید. لازم است مهارت‌های ارتباطی را به‌خوبی بیاموزید.

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

فرزندتان مستقل بودن را می‌آموزند

حتماً الان با خودتان فکر می‌کنید که آنها حتی ۱۸ماهه نیستند چه برسد به ۱۸ سال! آیا با شما شوخی می‌کنم؟ استقلال؟ استقلال یک مهارت ضروری برای کودک است و هنگامی که آن را زود یاد بگیرد در سن ۳۰ سالگی در زیرزمین خانه‌تان زندگی نخواهد کرد. آموزش این مهارت از کودکی باید آغاز شود.

با گذاشتن فرزندتان نزد یک پرستار آن‌ها می‌آموزند که می‌توانند بدون شما هم شاد باشند و خوب زندگی کنند. اگر آنها بتوانند بدون والدینشان هم احساس راحتی کنند در اولین روز پیش‌دبستانی خیلی راحت‌تر خواهند بود.

به نظر می‌رسد نقش پرستار در منزل کودک در زندگی والدین به اندازه نقش آن‌ها در زندگی کودکان مهم و تأثیرگذار است. بنابراین، بهانه‌ها را کنار بگذارید و یک پرستار در منزل استخدام کنید. حتی اگر برای یک ساعت مشغول انجام کارهای خانه هستید یا استراحت می‌کنید شما بهترین کار را برای فرزندتان و خودتان انجام خواهید داد.

پیشنهاد مقاله : چالش‌های انتخاب بهترین پرستار کودک

نقش پرستار کودک در زندگی والدین

استخدام پرستار کودک  

برای والدین بسیار سخت است که ارزشمندترین دارایی خود یعنی فرزندشان را به دست یک پرستار کودک بسپارند. به همین دلیل پیداکردن شخص مناسب کار آسانی نیست.

ویژگی‌هایی که باید در پرستار کودک به دنبال آن باشید در ادامه آمده است:

  • تجربه

فردی را پیدا کنید که تجربه بیشتری دارد تا در موقعیت‌های دشوار و غیرعادی آمادگی لازم را برای مراقبت از کودک داشته باشد

  • قابلیت اطمینان

هیچ پدر و مادری نمی‌خواهد پرستاری را استخدام کند که بچه‌هایش او را دوست دارند؛ اما به‌موقع سرکار حاضر نمی‌شود. مسئول بودن و هوشمند بودن یک ویژگی مهم پرستار است.

  • شخصیت دوستانه

پرستار خجالتی و بی‌دست‌وپا که بچه‌ها به او اعتماد نکنند و به حرف‌هایش گوش ندهند موردپسند هیچ والدینی نیست؛ بنابراین پرستاری را انتخاب کنید که ضمن اینکه رفتاری دوستانه دارد، اعتمادبه‌نفس داشته باشد و بتواند از نظر کلامی و فیزیکی ارتباط سازنده‌ای برقرار کند.

  • پرانرژی بودن

یک پرستار خوب باید بتواند پابه‌پای کودکان شاد و پرانرژی بماند. لازم است پرستار از نظر بدنی در وضعیت مناسبی باشد.

  • مهربانی

پرستار باید با بچه‌ها با مهربانی و ملایمت رفتار کند و باعث خنده و شادی آن‌ها شود.

کلام پایانی

همان‌طور که بیان شد امروزه نقش پرستار کودک در زندگی والدین بسیار اهمیت یافته است؛ اما برای پیداکردن پرستاری که شایسته نگهداری از کودکتان باشد لازم است به مؤسسات معتبر مراجعه کنید. اگر خواهان استخدام پرستاری هستید که تمام ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله را داشته باشد با مؤسسه پرستاری سلامت اول تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار