مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

سنجش سلامت روان پرستار کودک

سنجش سلامت روان پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

سنجش سلامت روان پرستار کودک :در این مقاله قصد داریم راجب سنجش سلامت روان پرستار کودک صحبت کنیم. پرستاران به علت اینکه ممکن است در شرایط سخت و استرس زایی باشند، به نسبت دیگر افراد بیشتر دچار مشکلات روانی می شوند.

اصولا پرستاران بخش زیادی از مسئولیت های مختلف را بر عهده دارند که باعث می شود موقعیت هایی با سطح بالایی از استرس را تجربه کنند. جالب است بدانید طبق تحقیقات صورت گرفته علت غیبت اغلب پرستاران استرس، افسردگی یا مشکلات روانی بوده و بیش ترین امار خودکشی در پرستاران زن صورت می گیرد.

اهمیت سلامت روان پرستار

سنجش سلامت روان پرستار کودک یک امر بسیار حائز اهمیت و حساسیت است. زیرا روان‌پرستاران، در مراقبت از کودکان، با وضعیت‌ها و شرایطی روبرو می‌شوند که نیازمند توانایی‌های روانی و عاطفی قوی هستند. ارزیابی سلامت روان پرستاران کودک به منظور اطمینان از روانی بودن و توانایی مقابله با استرس‌ها، بیماری‌های روانی، و وضعیت‌های طارئ و خطرناک اهمیت دارد. سنجش سلامت روان پرستار کودک می‌تواند از طریق انجام مصاحبه‌ها و پرسش‌نامه‌ها با پرستاران صورت بگیرد. این ابزارها به پرستاران کمک می‌کنند تا احساسات، نگرش‌ها، و وضعیت روانی خود را بیان کنند. همچنین، برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌ها در خصوص مدیریت استرس، ارتقاء خودباوری، و بهبود روابط انسانی نیز می‌تواند در بهبود سلامت روان پرستاران کودک موثر باشد.

در کل، سنجش سلامت روان پرستار کودک ابزاری قوی است که می‌تواند به پرستاران کمک کند تا خودآگاهی بیشتری نسبت به وضعیت روانی خود پیدا کنند و در مسیر بهبود و پیشرفت حرفه‌ای بهتری را طی کنند. این امر نه تنها برای سلامت روان پرستاران بلکه برای کیفیت خدمات ارائه‌شده به کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است.
طبق بررسی های صورت گرفته از هر چهار نفر یک فرد درگیر مشکلات سلامت روان می شود. این افراد به علت مشکلات روان ضعف زیادی بر روی روابط و زندگی روزمره خود دارند و نمی توانند از زندگی لذت ببرند. منظور از سلامت روان ارامش احساسی و ذهنی فرد است.

افرادی که قصد استخدام پرستار دارند باید قبل از هر چیزی سنجش سلامت روان پرستار کودک یا سالمند را چک کنند. از نشانه های نداشتن سلامت روان می توان به ترس و نگرانی زیاد، درک نکردن واقعیت و هذیان گفتن، داشتن نشانه های مصرف دخانیات یا الکل، وسواس زیاد، گوشه گیری و غمگین بودن و غیره، اشاره کرد.

اهمیت سلامت روانی در پرستاران کودک
سنجش سلامت روان پرستار کودک

مصاحبه استخدام پرستار

در مصاحبه استخدام ابتدا باید پرونده فرد را بررسی کرده که ایا شخص صلاحیت نگهداری از کودک را دارد یا خیر. از جمله نکاتی که باید در زمان گفت و گو به آن توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرستاری که به قصد نگهداری از سالمند یا کودک شما می‌ اید قرار است زمان زیادی را با خانواده شما سپری کند پس باید از لحاظ شخصیتی و فرهنگی به شما نزدیک باشد.
  2. دارای مدارک پرستاری معتبر باشد و تجربه زیادی در زمینه کاری اش داشته باشد.
  3. حتما سوابق فرد را داشته باشید و از نداشتن سوء پیشینه ان اطمینان حاصل کنید.

پرستار کودک چه وظایفی دارد؟

همان طور که می دانید پرستاری از کودک، کار بسیار دشواری است. پرستاران کودک به سه دسته تقسیم می گردند که شامل: کودک یار، روانشناس کودک و مادریار می شود که با توجه به اینکه چقدر نیازمند پرستار هستید می‌ توانید آن ها را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که انجام سنجش سلامت روان پرستار کودک در استخدام شدن نقش بسیاری دارد.

آشنایی با انواع وظایف پرستار کودک در منزل
وظایف پرستار کودک در منزل شامل چه مواردی است؟

سلامت روانی پرستار

پرستاران برای اینکه بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند باید مراقب سلامت روح و روان خود باشند. از جمله این مراقبت ها می توان به: توجه به احساسات، جدا کردن زندگی شخصی و کاری، اختصاص دادن زمان به خود، توجه به سلامت بدنی، عدم پذیرش مسئولیت، دوری از حواشی محیط کار و….. اشاره کرد.

توجه به احساسات

برخی اوقات رخ می دهد که پرستار از نظر‌ احساسی دچار بی قراری می‌شود. علت این بیقراری ها ممکن است مرگ یک بیمار، رفتار بد همراهان بیمار و سرپرستاران باشد. یک پرستار در منزل ممکن است تمامی این احساسات و رفتار ها را در یک بازه زمانی بسیار کمی تجربه کند. خیلی از پرستاران به عواطف خود توجه نمی کنند و این باعث می شود که احساسات خود را تخلیه نکنند و دچار مشکلاتی چون افسردگی، تیک های عصبی و…. شوند.

اختصاص دادن زمان

پرستار باید با توجه به زمان کاری و بررسی جدول هفتگی کاری و زمان استراحت فارغ از انجام کار های روزمره و ساعت خواب بخشی از زمان خود را به رسیدن به اموراتی مثل: کتاب خواندن، فضای مجازی، ورزش و مدیتیشن اختصاص دهد.

جدا کردن زندگی شخصی و کاری

یک پرستار کار بلد باید زندگی شخصی و کاری اش را از یک دیگر جدا کند. پرستار اگر تمام زمان خود را در خانه به کار های شخصی مثل رسیدن به بچه های خود، مرتب کردن خانه و…. اختصاص دهند و در‌ زمان کاری بیش از حد فشار کاری بر خودش وارد کند، به مرور زمان دچار خستگی روحی و جسمی زیادی می شود و بیشتر در خطر افسردگی قرار می گیرد.

سلامت بدن پرستار

یک پرستار به غیر از سلامت روانی نیاز دارد از نظر جسمانی نیز بدن اماده ای داشته باشد تا بدنش دچار عوارض ناشی کار نشود. پرستار باید سعی کند غذا به مقدار کافی بخورد، ورزش به اندازه داشته باشد و میزان زمان خوابش را تنظیم کند. این کار ها باعث می شود که پرستار از نظر روانی نیز احساس بهتری داشته باشد زیرا سلامت جسمانی و روانی به یک دیگر بسیار مرتبط هستند.

اهمیت سلامت جسمانی پرستار کودک در مزاقبت از کودکان و نوزادان
سلامت فیزیکی در مراقبت از کودکان

جمع بندی

در صورت نداشتن زمان کافی برای نگهداری سالمند یا کودک خود جهت رسیدگی بهتر به اوضاع سالمند و کودکان می توانید از موسسه پرستاری در خواست اعزام پرستار کنید. این موسسات خدمات پرستاری همچون پرستار کودک، پرستار سالمند، پرستار بیمار، پرستار در منزل وغیره، را ارائه می دهند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار