مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

پرستار زن باردار

پرستار زن باردار سلامت اول

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

وظایفی که یک پرستار زن باردار دارد، به‌طورکلی مراقبت‌های بهداشتی از زنان باردار قبل از به دنیا آمدن نوزاد و پس از زایمان است. این مراقبت‌ها شامل آموزش‌ها و نکاتی است که برای یک زایمان سالم برای مادر و نوزاد ضروری است. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این حوزه ارائه می‌دهیم.

مراقبت‌های دوران بارداری

مراقبت‌های دوران بارداری به دو دلیل انجام می‌شود:

  • کاهش خطرات در دوران بارداری
  • افزایش شانس یک زایمان ایمن و سالم

ویزیت شدن‌های مدام قبل از تولد شدن کودک توسط دکتر، باعث جلوگیری از هرگونه مشکل و عارضه‌ای می‌شود؛ پس به موقع به دکتر مراجعه کنید تا خطرات احتمالی که ممکن است برای خود و کودک شما اتفاق بیوفتد، جلوگیری کنید. در ادامه با موضوع پرستار زن باردار با ما همراه داشته باشید.

نوزادانی که قبل از متولد شدن، در حق آنها کوتاهی شده و نکاتی که باید در زمان بارداری انجام نشده، سه برابر بیشتر از نوزادان عادی شانس کمبود وزن در زمان تولد را دارند. احتمال مرگ نوزادانی که در زمان تولد با مشکل کمبود وزن مواجه شده‌اند، پنج برابر بیشتر از نوزادانی است که مادرشان در زمان بارداری مراقبت کرده‌اند است.

در دوره حاملگی زن باید برای خود مانند یک پرستار زن باردار باشد؛ به همان اندازه مراقبت کند تا خطرات از خود و فرزندش دور باشد. این مراقبت‌ها حداقل باید سه ماه قبل از شروع تلاش برای بارداری شروع شوند. برخی از نکاتی که در این دوره باید رعایت کنند عبارت‌اند از:

  • استفاده از مواد مغذی کافی و تغییر عادات غذایی
  • مراجعه و مشورت با پزشک در رابطه با بیماری‌های زمینه‌ای مادر و مصرف مکمل‌های غذایی
  • جلوگیری از هرگونه تماس با مواد شیمیایی و سمی
  • مصرف روزانه مکمل اسید فولیک (400 تا 800 میکروگرم)

ویژگی‌های پرستار زن باردار

مهم‌ترین ویژگی که یک پرستار زن باردار باید داشته باشد، داشتن مهارت کافی برای انجام شغل ماما پرستار است. در اصل فقط کسانی می‌توانند مسئولیت نگهداری از یک زن باردار را بپذیرند که ماما پرستار باشند. کسانی که قصد ماما پرستار شدن را داشته باشند، تنها گرفتن لیسانس علوم پرستاری برای آنها اکتفا نمی‌کند؛ کارشناسی ارشد علوم پرستاری یا کارشناسی ارشد پرستاری، مدارکی است که اکثر ماما پرستارها دارند.

افرادی که در زیر شاخه‌های رشته پرستاری فعالیت می‌کنند، دارای و ویژگی‌‌های اصلی زیر هستند:

  • توانایی تشخیص علائم خطرناک
  • توجه به جزئیات و تغییراتی که بدن مادر در دوران بارداری تجربه می‌کنند
  • آشنایی با مراقبت‌های مورد نیاز زنان باردار در معرض خطر
  • تسلط به علم تغذیه

پرستار زن باردار سلامت اول

وظایف پرستار زن باردار

وظایف پرستار زن باردار بسیار سخت و زیاد است؛ زیرا در صورت بروز مشکلات، جان دو نفر در خطر می‌افتد. فردی که پرستاری یک زن باردار را بر عهده می‌گیرد باید سلامت جنین و مادر را در دوره بارداری کنترل کند. وضعیت روحی و روانی مادر را تحت نظر داشته باشد زیرا در این دوران بسیار حساس و زود رنج می‌شوند. حواسش به تغییرات فیزیولوژیکی و رشد جنین و زایمان باشد.

پرستار زن باردار که به صورت تخصصی از آن مراقبت می‌کند باید به چنین نکاتی توجه کنند و اطلاع داشته باشند:

  • اگر مادر دارای بیماری زمینه‌ای است، باید به صورت کامل در جریان شدت بیماری و درمان آن قرار گیرد.
  • به صورت مدام علائم جسمی و روحی مادر را تحت نظر داشته باشد و در صورت بروز مشکلی، به پزشک در جریان بگذارد
  • در زمان پیشامدهای غیر منتظره مانند زایمان زودرس، خونسردی خود را حفظ کرده و از دانش خود برای بهتر شدن وضعیت استفاده کند
  • از نظر عاطفی مادر را حمایت کند.

مزایای مراقبت‌های دوران بارداری در منزل

اگر شما باردار هستید و بیماری زمینه‌ای دارید و یا دکتر وضعیت شما را خطرناک اعلام کرده است؛ استخدام یک پرستار بیمار به شما پیشنهاد می‌شود. در دوران بارداری، خطرات زیادی شمارا تهدید می‌کند و شما می‌توانید با استخدام پرستار در منزل کار بلد و حرفه‌ای که می‌تواند خدمات پرستاری ارائه دهد، به بیشتر نگرانی‌های خود خاتمه دهید.

کلام آخر

در دوران بارداری پرستار زن باردار، می‌تواند کمک زیاده به شما بکند و فایده‌های زیادی نیز دارد که در مطالب بالا عرض کردیم. پرستاری کار هر کسی نیست و باید فردی کار بلد و با تجربه باشد. در دوران بارداری بسیار از خودتان مراقبت کرده و به توصیه‌های پزشک معالج گوش کنید. امیدواریم که این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و مطالبی را که باید، در آن‌ها یافته باشید.

شما می‌توانید برای دریافت خدمات پرستاری کودک با کارشناسان خبره مجموعه سلامت اول تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار