مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

نگهداری از کودک دارای اختلال وسواس فکری عملی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

نگهداری از کودک دارای اختلال وسواس فکری-عملی چگونه است؟ یکی از اختلالات رایجی که در سنین کودکی بروز پیدا می کند، اختلال وسواس فکری- عملی است. در صورتیکه فرزندتان دارای علائم اختلال وسواس فکری عملی است باید هر چه زودتر نسبت به درمان به موقع این اختلال اقدام کنید. والدین کودکان دارای اختلال وسواس فکری- عملی می توانند برای نگهداری از کودک و کمک به روند درمان کودک از کمک پرستار نیز استفاده کنند.

وسواس فکری عملی در کودکان چیست؟

کودک دارای اختلال وسواس فکری- عملی به طور مکرر و مداوم رفتارها یا افکارهایی آزاردهنده و سوسواس گونه دارد. این رفتارها و افکار وسواسی می توانند روند زندگی فرد را مختل کند. گاهی اوقات والدین تصور می کنند که با افزایش سن رفتار و افکار وسواسی فرزندشان از بین میرود. اما این تصور اشتباه است. گاهی اوقات، کودک دارای اختلال وسواس فکری عملی سعی دارد که برای کاهش میزان اضطراب خود، افکار تکراری را انجام دهد.

گاهی اوقات نیز کودک مبتلا به OCD سعی می کند که رفتارهای وسواس گونه را از دید والدین مخفی کند. بنابراین، والدین باید به رفتارهای کودکان خود برای تشخیص اولیه ی علائم اختلال وسواس فکری- عملی توجه زیادی داشته باشند. وراثت، کاهش سروتونین در مغز، استرس و اضطراب از عوامل زمینه ساز بروز اختلال فکری- عملی در  کودکان است.

پیشنهاد مقاله : اختلال وسواس ocd چیست؟

نگهداری از کودک دارای اختلال وسواس فکری-عملی
وسواس فکری عملی در کودکان

علائم وسواس فکری- عملی در کودکان چیست؟

کودک دارای وسواس فکری- عملی علائمی دارد که در این بخش به بررسی برخی از آنها می پردازیم. این علائم، رایج ترین علائم وسواس در کودکان محسوب می شوند. والدین در صورت مشاهده ی این علائم در فرزند خود باید از کمک روانشناس استفاده کنند.

روانشناسان با استفاده از تکنیک های درمانی موثر می توانند کودک دارای اختلال وسواس فکری- عملی را درمان کنند. با این حال، علائم وسواس فکری- عملی در کودکان عبارتست از:

  • نگرانی زیاد درباره ی مرگ یا بیماری دوستان یا والدین؛
  • شستن دست ها به صورت مکرر؛
  • داشتن استرس درباره ی قرار دادن اشیاء در یک مکان به صورت متقارن؛
  • چک کردن مکرر مواردی از قبیل شیرآب، قفل درب، پنجره ها؛
  • چک کردن مکرر برنامه ی هفتگی مدرسه؛
  • خواندن مطالب تکراری؛
  • داشتن عزت نفس خیلی کم و اضطراب زیاد.
کودک دارای وسواس فکری-عملی
راه های درمان OCD در کودکان

راه های درمان OCD در کودکان

روشهای درمانی مختلفی برای درمان وسواس فکری- عملی وجود دارد. از روش های درمان وسواس فکری- عملی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت میزان استرس در کودکان؛
  • کمک به کودک در داشتن سبک زندگی سالم تر و شادتر؛
  • مصرف داروهایی مانند فلوکستین، سرترالین برای درمان وسواس فکری-عملی؛
  • درمان شناختی رفتاری برای تغییر افکار و رفتارهای وسواسی فرد؛
  • درمان کودک دارای اختلال وسواس فکری با مواجهه درمانی و مواجهه با منبع افکار وسواسی.

پرستار برای کودک دارای اختلال وسواس فکری- عملی

امروزه، بسیاری از خانواده ها برای نگهداری از فرزندان دارای اختلالاتی مانند وسواس فکری- عملی پرستار در منزل استخدام می کنند. استخدام پرستار در منزل بهترین گزینه برای والدین کودکان دارای OCD است که زمان کافی برای رسیدگی به این کودکان را ندارند. والدین می توانند به جای اینکه کودک را به مهدکودک ببرند که برای کودک شلوغ و آزاردهنده است، پرستار در منزل را برای مراقبت از کودک استخدام کنند.

مراقبت از کودک دارای وسواس فکری

به منظور استخدام پرستار کودک در منزل باید به عواملی از قبیل برخورد پرستار با کودک، سوابق کاری، ویژگی های رفتاری، نداشتن سوء پیشینه، سلامت روان وی توجه داشته باشید. پرستار کودکی که دارای ویژگی های رفتاری مناسب نبوده و از سلامت روان برخوردار نباشد، قادر به مراقبت و نگهداری از کودک تان نخواهد بود. بنابراین، در انتخاب بهترین پرستار کودک دقت لازم را داشته باشید.

استخدام پرستار برای مراقبت و نگهداری از کودک دارای اختلال OCD

شما می توانید برای انتخاب بهترین پرستار کودک از موسسه پرستاری کمک بگیرید. مرکز خدمات پرستاری سلامت اول با توجه به درخواست شما، پرستار کودک مدنظرتان را برای رسیدگی به کودک دارای اختلال وسواس فکری- عملی به منزل تان اعزام می‌کند. پرستار کودک می تواند به والدین در تسریع روند درمان کودک دارای اختلال وسواس فکری- عملی کمک زیادی کند.

نگهداری از کودک دارای اختلال وسواس فکری-عملی

بنابراین، در صورتیکه والدین کودکان دارای اختلال وسواس فکری- عملی هستید، به شما استخدام پرستار کودک برای نگهداری از فرزندتان را پیشنهاد می کنیم. با استخدام پرستار کودک در منزل دیگر لازم نیست که نگران رسیدگی اصولی به کودک دارای اختلال وسواسی باشید.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار