مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

پرستار بیمار دارای وسواس ocd

پرستار بیمار دارای وسواس ocd

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار بیمار دارای وسواس ocd :همانطور که میدانید اختلال ocd یا فکری عملی به نوعی افکار اطلاق می‌گردد که فرد افکاری خارج از کنترل و ناخواسته را تجربه می‌ کند. این افکار یا احساسات می توانند شامل اضطراب نسبت به کلیه یا بخشی از فعالیت های روزانه گردد. ما در سلامت اول در این مطلب قصد داریم نحوه انتخاب مناسب پرستار بیمار دارای اختلال وسواسی ocd را با شما به اشتراک بگذاریم.

علائم اختلال وسواس ocd

این اختلال فرد را به صورت روزانه با افکار وسواسی و اجباری در می آمیزد. مثال های زیادی برای این بیماری می توان آورد. از برخی نمونه های آن به موارد زیر اشاره می کنیم:

پرستار بیمار دارای وسواس ocd
پرستار بیمار دارای وسواس ocd
  • شستن بیش از اندازه دست ها، علارغم اطلاع از کثیف نبودن آن
  • چک کردن چندین باره قفل درب
  • علائم مدام اضطرابی
  • شمارش اعداد به طریقه خاصی (اعداد زوج یا اعداد فرد)
  • خریدهای افراطی

در حقیقت هر کار یا اقدامی که به صورت افراطی انجام بگیرد، زیر مجموعه اختلال وسواس ocd است. در ادامه پیشنهاد پرستار بیمار دارای اختلال وسواسی ocd را بیشتر تسریح می کنیم. یکی از مواردی که ممکن است بیماری وسواس را در فرد ایجاد دکند افسردگی بعد از زایمان است که در این صورت پیشنهاد می شود تا زمانی که مادر سلامتی خود را بدست می‌آورد از یک پرستار کودک نیز کمک بگیرید.

فردی که دارای این اختلال است ممکن است از آن آگاه نباشد اما بدتر از آن زمانی است که فرد به این مورد آگاه بوده و اکنون نیاز به درمان این بیماری یا اختلال خود دارد. بهتر است برای برای بهبود این اختلال در مراحل اول به پزشک مراجعه کنید. اما چطور از داشتن این اختلال آگاه شوید؟

درمان اختلال وسواس

آیا اختلال وسواس فکری عملی درمان دارد؟ در پاسخ میتوان گفت که این بیماری شایع قابل درمان بوده و بیمار به سرعت می تواند به زندگی عادی خود برگردد. فقط کافی است از پرستار و یا پزشک متخصص کمک بگیرد. پرستار بیمار دارای وسواس حتما به شرایط او کمک ویژه ای می کند و بیمار را به سرعت و البته راحتی از این بیماری نجات می دهد.

مواردی که گفته شد را تصور کنید. هر کدام از این ها می تواند زندگی فرد را مختل کند. لزوما فرد مبتلا به اختلال فکری و عملی تمام این موارد را تجربه نمی کند بلکه ممکن است برخی از آن‌ها را تجربه کند.

پرستار بیمار دارای وسواس ocd
پرستار بیمار دارای وسواس ocd

اختلال وسواس جبری چیست

اگرچه برخی از نمونه های ocd شبیه به بیماری اختلال وسواس جبری است . اما اختلال وسواس جبری چیست؟ این افراد معمولا از زندگی خود راضی نیستند و به دلیل وسواس معمولا اختلالاتی را در زندگی تجربه می کنند.

پرستار بیمار دارای وسواس ocd

اولین سوالی که مطرح می شود این است آیا افراد مبتلا به اختلال وسواس ocd حتما به پرستار نیاز دارند؟ در پاسخ باید گفت خیر. در ابتدا شرایط آنها قابل کنترل است اما در صورتی که از کنترل خارج شود بهتر است از پرستار کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید : زندگی افراد مبتلا به وسواس فکری-عملی

پرستار بیمار دارای وسواس ocd
پرستار بیمار دارای وسواس ocd

پرستار چگونه می تواند به بیمار دارای اختلال وسواس ocd کمک کند

داشتن پرستار به فرد کمک می کند که در تصمیم گیری و مسئولیت های شخصی بهتر عمل کند. بیمارانی که اختلال فکری عملی دارند با مشکل تصمیم گیری نیز رو به رو می شوند. وجود یک پرستار متخصص به آن ها کمک می کند که وابستگی خود را از سایرین قطع کرده و بدون کمک دیگران به زندگی خود سر و سامان ببخشند.

این بیماران نیاز دارند که با جنبه های مثبت شخصیت خود آشنا شوند. و پرستار به آن ها کمک می کند تا آن را بهتر بشناسند و این خصایص خوب را تقویت کنند. همچنین بیماران دارای اختلال وسواس به کاوش های احساسی زیاد می پردازند. در حالی که با کمک متخصص می توانند این کاوش ها را کنترل کرده و اوضاع را سامان دهند.

از مهم ترین کمک های پرستار در منزل دارای وسواس ocd ترغیب  بیمار به مقابله به ترس از شکست و سایر فعالیت ها است. همچننی می تواند احساسات ترس از ترک شدن را در بیمار به حداقل برساند.  و با کم کردن اضطراب ناشی از ترس اوضاع را برای بیمار راحت تر کند.

پرستار بیمار دارای وسواس ocd
پرستار بیمار دارای وسواس ocd

از دیگر مشکلاتی که برای بیماران با اختلال وسواس فکری عملی وجود دارد می توان به عزت نفس از دست رفته آن ها اشاره نمود. این به این معنی نیست که افراد با اختلال وسواس عزت نفس کمی دارند. بلکه این بیماران زمانیکه با شیوه خود زنگی نمی کنند و یا نگران از دست دادن شیوه زندگی خود هستند باعث می شود که عزت نفس آن ها در مرحله اول آسیب ببیند. که یک پرستار بیمار متخصص می تواند این آسیب را به حداقل برساند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار