مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

پرستار در منزل سلامت اول

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار

اختلال تعادل در سالمندی

اختلال تعادل در سالمندی-وب سایت سلامت اول

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

اگر در منزل خود افراد سالخورده دارید در این صورت به خوبی می دانید که به اقتضای سن برخی مشکلاتی روبرو هستند. برای مثال اختلال تعادل در سالمندی و زمین خوردن سالمندان یکی از این مشکلات می باشد که اغلب سالمندان دچار آن هستند. چنین مشکلاتی موضوعات ساده ی نیست که بتوان از کنار آن ساده رد شد. چرا که عدم تعادل و یا به عبارتی اختلالات تعادل می تواند به شکستگی استخوان منجر گردد. در پرستاری سالمند شکستگی استخوان، یک مشکل بزرگ می باشد و بهبود آن به سختی امکان پذیر می باشد.

در واقع تعادل سبب می گردد موقعیت بدن خود را حفظ کنید و بدون لغزیدن راه بروید و یا در زمان بلند شدن از صندلی مشکلی نداشته باشید و… برای انجام کار ها و فعالیت های روزمره هر فردی نیازمند تعادل می باشد. نبود آن سبب خواهد شد افراد به خصوص سالمندان در انجام کار های خود باز بمانند. در ادامه با ما در این مطلب از موسسه پرستاری سلامت اول همراه باشید تا در رابطه با اختلال تعادل در سالمندی گفتگو نماییم.

علت های اختلال تعادل در سالمندی

با افزایش سن اشخاص بیشتر در معرض مسائلی همچون اختلال تعادل قرار می گیرند. ولیکن این مسئله را بهتر است که بدانید تنها افزایش سن نمی تواند دلیلی بر این مسائل باشد. در پاره‌ای از موارد می توانید با برخی اقدامات از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری نمایید.

اختلالات گوش داخلی

در بعضس از موارد شاهد این ماجرا بوده ایم که اختلال در گوش داخلی می تواند موجب بعضی از مشکلات مربوط به تعادل گردد. قسمتی از گوش داخلی در ایجاد تعادل بدن نقش دارد. آماس گوش درونی هنگامی شکل می گیرد که لابیرنت عفونت و یا ورم کند. این مسئله می تواند به سرگیجه و عدم تعادل ختم گردد. مواردی نظیر عفونت های باکتریال، ویروس و… می تواند سبب آماس گوش درونی و یا لابیرنتیت گردد.

علت های عدم تعادل سالمندی-وب سایت سلامت اول

مشکلات سیستم گردش خون

بعضی از بیماری های سیستم گردش خون نظیر سکته مغزی ممکن است مشکلاتی نظیر سرگیجه و مسائلی در رابطه با اختلالات تعادلی در سالمندی را به همراه داشته باشد. همچنین فشارخون زمانی که پایین تر از حد نرمال باشد سبب سرگیجه می شود. در پاره ای از موارد آسیب سر احتمال دارد مشکلات عدم تعادل را ایجاد نماید.

برخی داروها

چنانچه که افراد سالمند داروی مصرف می کنند و شما متوجه عوارضی شده اید برای مثال اختلال تعادل را به همراه دارد. در این صورت با پزشک او مشورت کنید و از او بخواهید جایگزینی برای او در نظر بگیرید. اگر این امکان وجود ندارد از پزشک بخواهید دوز آن را کاهش دهد.

بیماری منییر اختلال تعادل در سالمندی

یکی از بیماری های شایع که می تواند منجر به اختلال تعادل در سالمندی گردد بیماری منییر می باشد. از نشانه های این بیماری می توان به احساس پر بودن گوش اشاره نمود. اشخاصی که به این بیماری دچار شده اند با مشکلاتی نظیر سرگیجه، کاهش پراکنده شنوایی و… دست و پنجه نرم می کنند. همانگونه که می دانید کاهش شنوایی بر تعادل اثر می گذارد و احتمال سقوط را افزایش می دهد.

بیماری های مزمن

برخی از بیماری های مزمن خاص اختلال تعادل در سالمندی را به همراه دارد برای نمونه چنانچه که دچار مشکلات چشم شده اید در این صورت احتمال این وجود دارد که حفظ تعادل کار دشواری باشد. بعضی از مشکلات طولانی مدت پزشکی بر سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد و تعادل را بر هم می زند. برای مثال آلزایمر، پارکینسون برخی از این بیماری ها می باشد.

علائم اختلالات مربوط به تعادل

افرادی که دچار اختلال تعادل در سالمندی هستند با برخی علائم روبرو می شوند که در ادامه برخی از آن ها را برایتان بیان خواهیم نمود.

  • داشتن احساس سرگیجه و یا دوارن سر.
  • گیجی و یا عدم هماهنگی.
  • عدم حفظ تعادل در زمان راه رفتن.
  • افزایش و یا کاهش ضربان قلب.
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ.
  • داشتن حس اضطراب و ترس.

و…

موارد بیان شده تنها برخی از علائم اختلال تعادل می باشد که می تواند در یک دوره کوتاه مدت و یا بلند مدت رخ دهد و برخی از افراد را به افسردگی مبتلا نماید.

کلام پایانی

اگر سالمندی در منزل خود دارید و به این مشکل دچار شده است در این صورت بهتر است که از یک پرستار بیمار  یا درمانگر توان‌بخشی کمک بخواهید. در این مطلب تلاش خود را نمودیم اطلاعات چکیده ولیکن مفیدی را در رابطه با اختلال تعادل در سالمندی را در اختیار شما همراهان سلامت اول قرار دهیم.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره رایگان خدمات اعزام پرستار