مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

سن شروع آلزایمر

سن شروع آلزایمر

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

آیا میدانید سن شروع آلزایمر چه سنی است؟ در رابطه با نکات مهم مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر چیزی شنیده‌ایدگ آلزایمر یک نوع بیماری است که درصدی از افراد جامعه به آن مبتلا می شوند؟ حال اینکه این افراد نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. سایت سلامت اول در رابطه با سن شروع آلزایمر و نکات مهمی در رابطه با آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

سن شروع آلزایمر
آشنایی با سن شروع آلزایمر

سن شروع آلزایمر

انسان موجود زنده ای است که شاید با هزاران نوع بیماری دست و پنجه نرم کند. یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند آلزایمر می باشد. این بیماری فراموشی نوعی اختلال عملکرد مغزی محسوب می شود؛ در واقع به مرور زمان و به تدریج توانایی های ذهنی بیمار به تحلیل خواهند رفت. معمولاً درصد بالایی از افراد جامعه به این بیماری مبتلا هستند که به مرور زمان و بالا رفتن میزان فراموشی نیز افزایش پیدا می کند.

سن شروع آلزایمر در انسان معمولا از ۶۵ سال به بالا شروع می شود و به مرور و با بالا رفتن سن نی  پیشرفته تر خواهد شد. در مرحله نخست این فراموشی ممکن است به صورت اندک و تنها جهت عدم تشخیص خانواده باشد؛ اما به مرور به صورت تدریجی شدت پیدا می کند. ۹۹ درصد از بیماری ها توسط آزمایش و معاینه قابل تشخیص هستند.

پیشنهاد مقاله : علائم آلزایمر در سالمندان چیست؟

برای تشخیص بیماری فراموشی نیز آزمایشی  از نظر روانشناسی وجود دارد که با نام آزمایش وضعیت روانی شناخته می ‌شود. این آزمایش برای پیشگیری از بسیاری مشکلات دیگر بایستی پشت سر گذرانده شود. این بیماری باعث از بین رفتن سلول های عصبی و بافت مغز می شود و به مرور زمان مغز کوچک شده و قسمت های حاوی مایع بزرگتر خواهد شد و قطعاً این مسئله روی حافظه، گفتار و حتی درک سالمندان تاثیر خواهد گذاشت.

سن شروع آلزایمر
سن شروع آلزایمر

نکات مهم نگهداری از سالمندان

همانگونه که اشاره شد، آلزایمر یا بیماری فراموشی یک نوع بیماری خطرناک در سالمندان است. درصد بالایی از سالمندان جامعه هم اینک با این مشکل مواجه هستند. سن شروع آلزایمر معمولاً از ۶۰ یا ۶۵ سال به بالا است.

اما رابطه با پرستار سالمندان که با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند‌ نکات بسیار زیادی را بایستی مورد توجه قرار داد که قطعاً در حوصله و توان هر کسی نیست. به همین منظور توصیه می ‌شود برای سالمندانی که دچار آلزایمر شده اند یک پرستار استخدام کنید. این افراد به خوبی می دانند که با رعایت چه نکات و شرایطی از سالمندان نگهداری کنند. برخی از این وظایف و نکات مهم عبارتند از:

  • برای نگهداری از افراد مبتلا به آلزایمر بایستی در وهله نخست بسیار صبور باشید. رفتار صحیح با سالمندان به ویژه سالمندانی که دچار آلزایمر شده اند بسیار قابل توجه است. قطعاً که تمامی افراد خانواده اول به دلیل مشغله های کاری فرصت کافی برای نگهداری از سالمندان را نخواهند داشت. در ثانی این افراد نمی ‌توانند طی مدت زمان طولانی با رفتار ملایم تر با سالمند شما برخورد کنند.
  • شاید از نظر شما سالمندی که دچار آلزایمر شده متوجه رفتار شما نباشد. یا روحیه یا رفتار شما برای آن اهمیتی ندارد. سالمندان به ویژه افرادی که دچار فراموشی شده اند؛ بسیار حساس هستند، پس نحوه صحیح رفتار با آن هو بسیار حائز اهمیت است. شما بایستی تمامی سوالات بیمار را پاسخ دهید؛ هر چند اگر این سوال برای بار چندم پرسیده شود.
  • مهمترین مسئله و رفتار در رابطه با نگهداری از سالمندان این است که او را به یک کاری مشغول کنید. زمانی که سالمند به یک کاری مشغول شود ممکن است همین فعالیت باعث به یادآوردن خاطراتی دور یا نزدیک از گذشته او شود.
سن شروع آلزایمر
سن شروع آلزایمر

سخن آخر

آلزایمر به عنوان یک بیماری خطرناک در افراد مسن شناخته می شود که یک نوع فراموشی است. این فراموشی به مرور زمان و با افزایش سن افراد جامعه شدت پیدا می ‌کند. معمولاً سن شروع آلزایمر را نمیتوان یک زمان مشخص و دقیق معرفی کرد.

اما به طور کلی افراد ۶۰ سال به بالا بیشتر با این مشکل مواجه می ‌شوند. نگهداری از افراد مبتلا به آلزایمر به ویژه سالمندان نیاز به حساسیت بسیار بالایی دارد. شخصی که از بیماران مبتلا به آلزایمر نگهداری می کند بایستی تخصص کافی داشته باشد؛ از این رو استخدام پرستار برای چنین مواقعی توصیه می شود. سایت سلامت اول به عنوان یک سایت حرفه ای و معروف جهت استخدام پرستار برای نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر میزبان شما عزیزان است.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.