مرکز پاسخگویی 24 ساعته ☎ 1527

علت بی قراری نوزادان چیست؟

علت بی قراری نوزادان چیست؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

برای بسیاری از مادران پاسخ این سوال که علت بی قراری نوزادان چیست؟ مسئله بزرگی است. والدین باید بدانند که اولین نشانه حیات و سلامت بعد از تولد نوزاد گریه و بیقراری است و در چند ماه اولیه بدو تولد به شکل غریزی فرزند شما با گریه و بیقراری نیاز خود را اعلام کرده و از دیگران درخواست می کند که مشکل آن را برطرف کنند.

از آنجایی که بسیاری از زوجین تجربه ای در نگهداری و پرستاری از کودک ندارند این مسئله که علت بی قراری کودک شان چیست تبدیل به مصیبتی بزرگ شده است. در ادامه مطلب برخی از علل بی قراری نوزادان را بررسی می کنیم.

علت بی قراری نوزادان چیست؟
علت بی قراری نوزادان چیست؟

گرسنگی از علت بی قراری نوزادان

اولین دلایلی که در زمان گریه کردن نوزاد به فکر والدین می رسد گرسنگی است. قبل از اینکه فرزند شما به مرحله گریه کردن برسد باید تلاش کنید تا نشانه های گرسنگی را تشخیص دهید. بعضی از این نشانه ها شامل نق نق کردن و مزه کردن لب است.

کثیف بودن پوشک نوزاد

بسیاری از کودکان زمانی که نیاز است که تعویض پوشک صورت بگیرد با بی قراری به مادر خود اطلاع می دهند بعضی دیگر هم برای مدت کوتاهی پوشک کثیف را تحمل کرده و گریه نمی کنند بنابراین بهتر است که والدین به طور مرتب پوشک فرزندشان را چک کنند.

نیاز به خوابیدن

پدر و مادر تصور می کنند که نوزاد شان می تواند در هر مکان و زمانی به راحتی بخوابد و استراحت کند اما در حقیقت کودکان ممکن است در زمانی که بیش از اندازه خسته هستند بی قراری کنند.

علت بی قراری نوزادان چیست؟
علت بی قراری نوزادان چیست؟

نیاز به نوازش و به آغوش کشیدن

نوزادان به ناز و نوازش زیادی از سمت پدر و مادر خود احتیاج دارند و دوست دارند که چهره والدین را شنیده و آنها را ببینند. بیقراری نوزاد شما ممکن است به خاطر تقاضای آنها برای به آغوش کشیدن باشد. شما باید به عنوان مادر و پدر برای آرامش و تسکین کودک آن را داخل آغوشتان بگیرید.

بیشتر بخوانید :کولیک در نوزادان و هر آنچه والدین و پرستار کودک باید بدانند

مشکلات شکمی

یکی از عواملی که می‌تواند منجر به گریه زیاد نوزاد شود مشکلات شکمی با گاز و کولیک است. در واقع وضعیت مبهمی که به عنوان کولیک شناخته می شود به گریه های تسلی ناپذیر نوزاد اشاره دارد که حداقل ۳ ساعت در روز، ۳ روز در هفته و یا سه هفته از ماه طول می کشد. اگر که گریه های نوزاد بلافاصله پس از شیرخوردن آغاز شود به احتمال زیاد در شکم خود احساس درد می کند.

در این زمان اغلب والدین از داروها و قطره های گیاهی ضد نفخ استفاده می کنند اما بهتر است قبل از استفاده از هر گونه دارویی با متخصص اطفال مشورت کنید. اگر به وجود گاز در شکم فرزند خود مشکوک هستید بهتر است که راه هایی که در ادامه آن ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید.

علت بی قراری نوزادان چیست؟
علت بی قراری نوزادان چیست؟

راه اول این است که نوزاد را به پشت خوابانده و پاهای او را نگه داشته و آنها را به شکل دوچرخه زدن به آرامی حرکت دهید.

روش دوم این است که شکم نوزاد را روی دست خود نگه داشته و با دست دیگر به آرامی پشت او را دست بکشید.

در روش سوم شکم نوزاد را در جهت عقربه های ساعت به شکل دورانی باید ماساژ دهید.

درست است که آروغ زدن اجباری نیست اما اگر فرزند شما بعد از خوردن غذا بی قراری و گریه می کند احتمال دارد که نیاز به آروغ زدن داشته باشد. برای اینکه شما به عنوان والدین به آروغ زدن کودکتان کمک کنید یک دست را زیر شکم نوزاد گذاشته و با دست دیگر به آرامی پشت او را دست بکشید.

علاوه بر مواردی که گفته شد دلایل دیگری هم ممکن است جزو پاسخ به سوال علت بی قراری نوزادان چیست؟ باشد که از این موارد می توان به بسیار سرد یا بیش از اندازه گرم بودن نوزاد، مسائل کوچک، دندان درآوردن، نیاز به احساس امنیت و آرامش، نیاز به گشت و گذار و تفریح، احساس خوبی نداشتن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کولیک نوزادان چه علتی دارد؟

علت بی قراری نوزادان چیست؟
علت بی قراری نوزادان چیست؟

جمع بندی

در پایان مطلب باید اضافه کنیم که نگهداری و مراقبت از کودکان و نوزادان کار دشواری نیست اما نیازمند صرف زمان برای کودک است در نتیجه اگر شما توانایی مراقبت تمام وقت از نوزادتان را ندارید پیشنهاد می کنیم که از موسسه پرستاری درخواست اعزام پرستار کنید.

این مراکز خدمات پرستاری بسیاری را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهند و شما می توانید با توجه به نیازتان پرستار سالمند برای نگهداری سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار را درخواست کنید. برای والدینی که شاغل هستند گرفتن پرستار در منزل جزو گزینه های پیشنهاد شده برای نگهداری تمام وقت از فرزندانشان است.

پرستار در منزل سلامت اول

درخواست فوری پرستار از مرکز سلامت اول

سایر مطالب مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای ثبت درخواست خدمات پرستاری در منزل و یا دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس از سمت کارشناسان ما باشید.